چربیگیر و انتخاب حجم مناسب

چربیگیر یا تله چربی

یک دستگاه کاربردی، ساده، اتوماتیک و به روز می باشد که وظیفه ی جداسازی چربی ها را از پساب خروجی از سینک ها و رستوران ها را دارد. چربی ها با توجه به ساختار مولکولی که دارند سریع به همدیگر چسبیده و باعث گرفتگی لوله ها و شبکه فاضلاب رستوران می شوند. همچنین از نظر بهداشتی جمع شدن چربی ها در یک نقطه باعث بوجود آمدن انواع بیماری های واگیردار و محل اجتماع انواع حشرات نظیر سوسک و … میشوند. امروزه با توجه به سیاست های بهداشتی و محیط زیستی سازمان بهداشت و سازمان محیط زیست، همه ی رستوران ها باید نسبت به نصب چربیگیر و جمع آوری چربی ها قبل از ورود به محیط زیست و ایجاد آلودگی و بیماری هوشیار باشند.

چربیگیر با چه ظرفیتی انتخاب کنیم؟

از مهمترین و اصلی ترین فاکتور های انتخاب چربیگیر برای واحد های صنفی و رستوران ها و آشپزخانه ها انتخاب درست ظرفیت آن می باشد، لذا در صورت تهیه ی چربیگیر با ظرفیت نادرست و ناکافی برای رستوران با مشکل سرریز شدن و پایین آمدن محصوص بازده دستگاه چربیگیر می شود. با توجه به این موضوع، مهندسان شرکت مهندسی کمپ با توجه به تجربه چندین ساله در زمینه تصفیه فاضلاب، مقدار پساب خروجی از رستوران ها و سینک ها را از روی تعداد پرس غذاهای سرو شده در طول روز حساب می کنند، که برای هر پرس غذا حدود ۳ لیتر پساب در نظر می گیرند. برای مثال اگر رستورانی در روز ۳۰۰ پرس غذا داشته باشد، چربیگیر با حجم ۱ متر مکعب کافی خواهد بود. چربیگیر های فایبرگلاس تولیدی شرکت مهندسی کمپ در ابعاد و اندازه های مختلف بسته به نیاز کارفرمایان و رستوران ها موجود می باشد.( از ۵/۰ متر مکعب در روز تا ۳۵ متر مکعب در روز) همچنین شرکت کمپ با تولید چربیگیر های زیر سینکی مخصوص آشپزخانه های خانگی و محیط های آشپزی کوچک آماده ارائه خدمات می باشد.

چربیگیر های فایبرگلاس بهتر هستند یا پلی اتیلن؟

چربیگیر های پلی اتیلنی به صورت استوانه ای تولید و عرضه می شوند ولی فایبرگلاس به صورت مکعبی می باشند. از طرفی بازده  فایبرگلاس نسبت به  پلی اتیلنی به نسبت بیشتر می باشد، که توصیه ی ما استفاده از چربیگیر های فایبرگلاس می باشد.