چربی گیر چیست و ضرورت استفاده از چربی گیر چیست

چربی گیر چیست و ضرورت استفاده از چربی گیر چیست

چربیگیر ها توسط نام های مختلف شناخته شده اند: دستگاه های بازیابی چربی، گیرنده های چربی و غیره. هدف آنها این است که با استفاده از تجهیزات لوله کشی برای جلوگیری از ورود چربی به سیستم لوله کشی ساختمان و چسبیدن آن به دیواره های آنها می باشد. علاوه بر این، چربی گیر ها، چربی ها را قبل از ورود به چاه اصلی متوقف میکنند.

برای درک این موضوع که چرا چربی گیر ها مورد نیاز است، ابتدا لازم است بدانیم که چربی چیست. اگر شما از کسی بخواهید که چربی را برای شما توصیف کند، پاسخ های آنها چنین “مواد چسبناک، برای پخت و پز” یا “چربی های مصنوعی مانند گریس” خواهد بود. گریس یک ساختار شیمیایی پیچیده است که از سه ماده اساسی تشکیل شده است: روغن، ضخیم کننده و افزودنی ها. گریس نه تنها یک محصول جانبی پخت و پز است، بلکه در استفاده تجاری به عنوان یک روان کننده می باشد و کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد.

بخش بزرگی از این دلیل که چرا چربیگیر ها مورد نیاز است به دلیل ساختار مولکولی آب و روغن ها می باشند. مولکول های آب قطبی هستند    – آنها یک بار مثبت کوچک در یک طرف و یک بار منفی کوچک در انتهای دیگر دارند- . مولکول های گریس غیر قطبی هستند – به عبارت دیگر آنها هیچ باری ندارند. به همین دلیل است که روغن و آب کاملا متفاوت هستند، بنابراین آنها خوب مخلوط نمی شوند.(به علت خواص مشابه مولکول های یکسان تمایل دارند به یکدیگر جذب شوند، بنابراین مولکول های چربی با مولکول های آب به هم نمی پیوندند.)

چرا از چربیگیر استفاده می کنید؟

پاسخ به این سوال در توضیح بالا نهفته است. پس از آنکه آب و روغن در سینک شسته می شود با هم مخلوط نمی شوند و لوله ها را مسدود می کند، زیرا روغن از آب غلیظ تر و چسبناک تر می باشد. حتی اگر روغن را داغ در فاضلاب رها کنیم باز به سرعت داخل سیستم لوله کشی سرد شده و باعث گرفتگی میشود. پس  استفاده از چربیگیر به صلاح ما می باشد.

 

استدلال اصلی چربیگیر ها این است که اگر روغن در لوله ها افزایش یابد، در نهایت مسدود می شود و هزینه های مختلفی را تحمیل می کند. سپس این مشکلات می توانند به فاضلاب های اصلی گسترش یابند و مسائل مربوط به تاسیسات تصفیه آب را به وجود می آورند چرا که چربی ها با مواد شیمیایی که فاضلاب را تمیز می کنند، تماس پیدا میکنند و ممکن است هزینه های زیادی را برای ما و کل کشور تحمیل کند.

دلایل دیگر برای استفاده از چربیگیر:

* قانونا الزامی می باشد.

* عمل سریع.

* کمک به جلوگیری از آلودگی محیط زیست