چربی گیر های فایبرگلس

چربیگیر های فایبرگلاس

روغن و چربی ها

روغَن دسته‌ای از مایعات است که اغلب با آب مخلوط نمی‌شوند و به دلیل آن که وزن مخصوص آنها کمتر از آب است، روی آب شناور باقی می‌مانند. اصولاً روغن به چربی اطلاق می‌شود که در دمای اتاق معمولاً به حالت مایع باشد بجز روغن نباتی و روغن حیوانی. روغن‌ها هم همچون چربی‌ها متشکل از تری گلیسرید، مونوگلیسرید و مقداری هم دی گلیسرید می‌باشند. از آنجا که روغن حاوی مقدار زیادی چربی اشباع نشده است، در دمای اتاق مایع می‌باشد. روغن‌ها انواع مختلف دارند. می‌توانند صنعتی بوده یا تنها برای مصارف خوراکی و پخت‌وپز مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به اینکه فاضلاب خروجی از رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی حاوی مقدار زیادی چربی می باشند، از این رو نیاز به وسیله ای برای جلوگیری از ورود چربی به سیستم لوله کشی ساختمان داریم.

ورود چربی به شبکه فاضلاب مشکلاتی را با خود به همراه دارد:

چربی ها با گذر زمان به دیواره های شبکه فاضلاب چسبیده و کم کم مانع از حرکت فاضلاب در لوله ها می شود و باعث گرفتگی کامل لوله ها و شبکه فاضلاب می شود، حتی اگر فاضلاب به چاه جذبی هم هدایت شود چربی ها با چسبیدن به دیواره های چاه باعث کاهش قدرت جذبی چاه شده و باعث پر شدن سریعتر چاه می شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی می بایست چربی ها را قبل از ورود به لوله کشی فاضلاب جدا کرد، برای این کار از یک چربیگیر باید بهره گرفت.استفاده از چربیگیر ضمن سادگی کار، هزینه کمتری نیز نسبت به سایر روش های چربی زدایی دارد.

مکانیسم چربیگیر های تولیدی شرکت کمپ:

  • جنس بدنه : بدنه از جنس فایبر گلاس می باشد. فایبر گلاس (به انگلیسی: Fiberglass) کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که از پشم شیشه به عنوان ماده تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده می‌شود.
  • بخش ورودی : در قسمت ورودی چربیگیر یکدسته سبد آشغالگیر تعبیه شده است که مانع از ورود ذرات معلق به داخل چربیگیر می شود.
  • پکینگ : در داخل چربیگیر ها از وسیله ای به نام پکینگ استفاده می شود که از سرعت فاضلاب ورودی به چربیگیر می کاهد تا چربی زمان کافی برای جدا شدن از فاضلاب را داشته باشد.
  • بخش خروجی : چربی و روغن پس از مدتی به روی سطح آمده و به صورت دستی از طریق دریچه بازدید جمع آوری می شود.(یا می توان با در نظر گرفتن یک مخزن جداگانه چربی ها را به سمت مخزن هدایت کرد.)