روش های جداسازی چربی از آب

امروزه با توجه به اینکه چربی ها و روغن های گیاهی و حیوانی به عنوان یکی از اجزای اصلی تهیه و  پخت و پز انواع غذا ها به شمار می آید، تقریبا همه ی رستوران ها، آشپزخانه های خانگی و صنعتی و کترینگ ها و فست فودها با مشکل گرفتگی مجاری دفع فاضلاب خود مواجه میباشند، لذا در این نوع واحد ها به دلیل حجم بسیار بالای چربی خروجی از سینک ها، استفاده از چربی گیرهای شرکت کمپ بهترین و موثرترین راه برای جلوگیری از ورود چربیها به سیستم لوله کشی فاضلاب میباشد.

چربی ها که اغلب مواد مایعی هستند، غالبا با آب مخلوط نشده و به دلیل داشتن چگالی کمتر از آب روی آب شناور میمانند. البته برخی از چربی های حیوانی و نباتی هستند که بصورت جامد بوده و با گرفتن حرارت به مایع تبدیل میشوند. چربی ها اغلب دارای مونوگلیسیرید و دی گلیسیرید و یا تری گلیسیرید میباشد که در واقع میتوان گفت ساختار اصلی تشکیل دهنده چربی ها میباشند.

جداسازی روغن و چربی از آب برای تصفیه پساب و فاضلاب به دو روش جداسازی اولیه و جداسازی ثانویه صورت میپذیرد. هدف از متن پیشرو معرفی روش اولیه جداسازی چربی از آب میباشد.

طریقه ی کار چربیگیر اولیه

در این روش از اصل اختلاف چگالی (وزن مخصوص) بین آب و روغن استفاده میشود که بروش ثقلی معروف است.

این نوع جدا کننده شامل مخزنی است که پساب ورودی به آن با استفاده از مکانیزمی که در داخل آن بکار گرفته شده است از سرعت جریان پساب کاسته شده و سطح جداسازی افزایش پیدا کرده و باعث میشود که چربی بصورت شناور در قسمت بالای مخزن درآید. این روش مقرون بصرفه ترین روش جداسازی میباشد

 

موارد کاربرد چربیگیر

  • از بین بردن چربی ها از پساب برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها، منهول ها و دیواره چاه های جذبی
  • جمع آوری مواد معلق و قابل ته نشین قبل از ورود به داخل چربیگیر برای جلوگیری از پر شدن سریع چاه های جذبی و انسداد لوله ها و منهول های فاضلاب
  • پیش تصفیه فاضلاب ها و جلوگیری از هزینه های بالای تصفیه ثانویه
  • استفاده به عنوان ایستگاه پمپاژ

شرکت کمپ همواره با بکارگیری تکنولوژی های نوین در طراحی و ساخت انواع چربیگیر در ابعاد و اندازه های مختلف آماده خدمت رسانی میباشد.

برای دیدن محصولات تولیدی ما به صفحه ی خدمات و محصولات ما سر بزنید