چربی گیر چرا ؟

چرا چربی گیر ؟

به عبارت ساده، یک تله چربی چیزی است که فاضلاب آشپزخانه قبل از ورود به سیستم تصفیه فاضلاب وارد آن می شود. این مخزن – به طور فنی به عنوان یک ردیاب گریس یا روغن تعریف شده است – ردیابی، ضبط، یا “تله” گریس. چطور؟

گریس، اصطلاح صنعت برای چربی های حیوانی و روغن های گیاهی می باشد که دانسیته (چگالی) آن ها تقریبا10 تا 15 درصد کمتر از آب است. به همین دلیل روغن ها با آب مخلوط نمیشوند، در نتیجه چربی ها و روغن ها در روی آب شناور می شوند.

چربیگیر ها در دو نوع پلی اتیلنی و یا فایبرگلاس تولید و عرضه می شوند که بدلیل بازده بالای چربیگیر از نوع فایبرگلاس بیشتر مورد تائید و پسند کارفرمایان قرار می گیرند.چربیگیر ها در ابعا و اندازه های مختلف با توجه به نیاز کارفرمایان تولید و به مشتری تحویل داده می شوند. چربیگیر ها از اجزای مختلفی تشکیل شده می باشند، که همه ی اینها در کنار هم باعث می شوند تا بیشترین بازده را در چربیگیری از پساب خروجی از آشپزخانه ها و سینک های ظرفشویی داشته باشند. ابتدا پساب جروجی از سینک ها از سبد آشغالگیر تعبیه شده در ورودی چربیگیر عبور می کنند تا مواد درشت و جامد قبل از ورود به داخل چربیگیر گرفته شود. سپس پساب، عاری از هرگونه جامدی وارد چربیگیر می شود. در داخل چربیگیر،از سرعت پساب با استفاده از پکینگ های قرار داده شده داخل آن کاسته شده و روغن های و چربی ها وقت کافی برای جدا شدن از آب و بالا رفتن به روی آب را دارا می شوند. در ادامه پساب عاری از چربی ها نیز با استفاده از لوله تعبیه شده از چربیگیر خارج و به سمت تصفیه فاضلاب هدایت می شود.

چرا چربی ها را از پساب باید جدا کرد؟

چربی ها بدلیل داشتن خاصیت چسبندگی زیاد با گذشت زمان و سرد شدن داخل لوله ها به یکدیگر چسبیده و مجاری خروج فاضلاب را می بندند، لذا باعث بند آمدن فاضلاب و طغیان آن به بیرون می شود. برای جلوگیری از این حادثه استفاده از چربیگیر را به شما توصیه می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با واحد فنی تماس حاصل فرمایید.