قیمت فیلتر کربن گلخانه ای

ما با نوشتن این مقاله تلاش می کنیم شما مخاطبان رابا قیمت فیلتر کربن گلخانه ای آشنا کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ما را در ادامه پی گیری کنید.

  • فیلتر کربن
  • کربن فعال
  • کاربردهای فیلتر کربن
  • قیمت فیلتر کربن گلخانه ای قیمت فیلتر کربن گلخانه ای به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت فیلتر کربن گلخانه ای
قیمت فیلتر کربن گلخانه ای

فیلتر کربن

کربن از جمله موادی است که به عنوان یک جذب کننده قدرتمند عمل می کند و تمام املاح و مواد اضافی در سیالات گوناگون مانند هوا و آب را می گیرد و اجازه ورود به این سیالات را نمی دهد. فیلتر کربن کاربرد های فراوانی در تصفیه هوا و آب دارد. کربن بعلت ساختمان اتمی خود سطح تماس بالایی با سیال دارد و می تواند انواع گوناگون و فراوانی از املاح و ترکیبات شیمیایی را به خود جذب کند .

کربن فعال

کربن فعال به کربنی گفته می شود که بار الکتریکی نوع مثبت به آن داده می شود و به این واسطه می تواند بعضی از یون های منقی که به صورت ناخالصی در سیالاتتی مانند آب یا هوا وجود دارد را به خود جذب کند .

کربن فعال
کربن فعال

کاربردهای فیلتر کربن

فیلتر های کربنی جهت تصفیه آب خانگی، تصفیه هوا بصورت گسترده استفاده می شود. فیلتر های کربنی به تنهایی گازها و بخاراتی که در هوا وجود دارد را جدا می کند.

فیلتر های کربنی آب، برای گرفتن و پاکسازی رنگ، بو و طعم و مزه بد و نامطبوع آب را در روند تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. موادی که این فیلتر های کربنی از آب حذب می کنند شامل کلر، ترکیبات فلزات سنگین، رادون، بنزن . کربن فعال می تواند ماده شیمیایی H2S موجود در آب که سبب بوجود آمدن بو و مزه بسیار ناخوشایند و نامطبوعی می شود را هم از بین ببرد. همچنین بعضی از انواع فیلتر های کربنی فشرده می توانند ذراتی تا حدود ۰/۵ میکرون که سبب کدر شدن رنگ آب می شوند را هم از بین ببرند.

در تصفیه آب استخر های کاربرد دارند، همچنین در تصفیه خانه های فاضلاب.

راندمان و کارایی فیلترهای کربن، به عوامل ۱- میزان کربن ۲- مدت زمان تماس سیال(آب، هوا) با کربن بستگی دارد.

ویژگی های از قبیل فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی این فیلتر های کربنی با توجه به سیستم توزیع سایز تخلخل ها، سطوح ویژه آن و غیره انتخاب می شوند. این عواملی که ذکر شد به مواد اولیه مصرف شده و شیوه تهیه و ساخت کربن فعال قابل تغییر است.این ویژگی ها بر قیمت انواع فیلتر های کربنی هم تاثیر می گذارد.

کاربردهای فیلتر کربن
کاربردهای فیلتر کربن

فیلتر کربن گلخانه ای

کاربرد این فیلتر جهت از بین بردن بوی نامطبوع هوا مکان مورد استفاده و گلخانه است و در قسمت خروجی فن نصب می شود، این فیلتر بوی متصاعد از گیاهان و کشت های داخل گلخانه با قدرت از بین می برد. به تازگی از فیلترهای کربن گلخانه ای یا کربن اکتیو بعنوان بخش مهم سازنده فیلتر های هوا و دستگاه های تصفیه و پاکسازی هوا بسیار پر کاربرد شده است.

مزایا ی فیلتر های کربنی گلخانه ای

فیلتر های کربنی فعال دارای قدرت و طیف گسترده ای از جذب بخارات هوا را دارند. از این وسیله هم در تصفیه هوای خانه و یا کارگاه استفاده نمود. از دیگر کاربردهای  این فیلتر ها جذب باکتری ها از محیط و حذف آلاینده ها برای گیاهان می باشد. همانطور که گفته شد این فیلتر های کاربرد خانگی هم دارند.

وظیفه این وسیله دفع بو و بخارات نامطبوع در مکان های بسته است و ایجاد یک محیط خوشایند و مطبوع برای کشت گیاهان در محیط های خانگی و پوشیده می باشد. این نوع فیلترها این امکان را فراهم می کند در زمان رشد انواع گل و گیاه که رایحه بسیار شدیدی در زمان گل دهی دارند را بدون حس بوی های نامطبوع حس کنید.

 

قیمت فیلتر کربن گلخانه ای به چه عواملی بستگی دارد؟

در پاسخ به این سوال گفته می شود فیلتر کربن گلخانه ای با توجه به طراحی مختلفی که دارد با قیمت های مختلفی روبرو است.