ایرواشر گلخانه ای

ایرواشر گلخانه ای

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع ایرواشر گلخانه ای بپردازیم.ایرواشر سیستمی سرمایشی و گرمایشی است که توانایی پاکسازی هوا و افزایش رطوبت هوای ساختمان را دارد. مهم ترین قطعات ایرواشر پمپ و افشانک تزریق کننده آب، فیلتر و نوع فن مورد استفاده در آن است. قیمت قطعات مناسب  بوده و در سرمایش نیازی به چیلر و تجهیزات مربوط به آن ندارد.

سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند:

  1. چرا از ایرواشر ها استفاده می کنند
  2. نحوه عملکرد سیستم ایرواشر در حالت سرمایش و گرمایش
  3. انواع دستگاه های سرمایش و گرمایش گلخانه ای کدامند
  4. ایرواشر گلخانه ای چیست
ایرواشر گلخانه ای
ایرواشر گلخانه ای

چرا از ایرواشر ها استفاده می کنند:

این دستگاه ساز و برگی بسیار هوشمند از سیستم تهویه مطبوع اند.ایرواشر ، سال هاست در اروپا مورد پسند مردم قرار گرفته است و در ایالات متحده نیز محبوب شده. دستگاه ایرواشر ترکیبی از دستگاه تصفیه هوا و مرطوب کننده هستند که رطوبت را مثل مرطوب کننده به هوا اضافه می کند بنابراین می تواند جلوی موادی که حساسیت زا هستند را بگیرد پس برای افرادی که از حساسیت رنج می برند و کیفیت هوا برای آنها مهم است بسیار گزینه مناسبی است.

چرا از ایرواشر ها استفاده می کنند:
چرا از ایرواشر ها استفاده می کنند:

نحوه عملکرد سیستم ایرواشر در حالت سرمایش و گرمایش:

ایرواشرها دارای کویل آب گرم یا بخار آب داغ هستند که با استفاد از لوله کشی به موتور خانه اتصال پیدا می کنند. ایرواشر هایی که در اندازه کوچک هستند دستگاه به پکیج دیواری متصل می شود. درست زمانی که آب گرم در کویل جریان پیدا می کند از روی لوله های داغ کویل فن هوا را عبور می دهدو بعد از افزایش دمای هوا آن را به داخل ساختمان می فرستد ، قدرت گرمایی این دستگاه بسیار بالا است.

در ایرواشر سیستم سرمایشی به نسبت سیستم گرمایشی بسیار متفاوت عمل می کند و شیوه سرمایش را به روش تبخیری انجام می دهد به این صورت که افشانک های تزریق کننده آب با فشار بسیار زیاد آب را به جریان هوای عبوری تزریق می کنند و به شکل ذرات پودر در می آورند.

این ذرات آب که برای بخار شدن تمایل زیادی دارند گرما را از هوای عبوری می گیرند و دمای هوا را به صورت چشم گیری کاهش می دهند. این هوا به دلیل مخلوط شدن با آب تبخیر شده و رطوبت نسبی آن افزایش پیدا می کنند.

انواع دستگاه های سرمایش و گرمایش گلخانه ای کدامند:

بسته به نوع کاربرد دستگاه های متفاوتی استفاده می شود همانند:

  • اکونوپ گلخانه ای
  • هواساز گلخانه ای
  • زنت گلخانه ای
  • هیتر گلخانه ای
  • ایرواشر گلخانه ای

اگر صرفا قصد شما گرمایش در گلخانه است می توانید از اکونوپ استفاده کنید ولی این سیستم نمی تواند تنظیم رطوبت کند و به دستگاه رطوبت زنی هم نیاز می شود. اگر قصد شما سرمایش باشد می توانید از دستگاه ایرواشر و زنت استفاده کنید چون رطوبت را افزایش می دهند اما نمی توانند در زمان سرمایش رطوبت را کنترل کنند و از سیستم هواساز باید استفاده کرد و اگر می خواهید از دستگاه سرمایشی و گرمایشی هم زمان استفاده کنید بدون اهمیت رطوبت از اکونوپک ، زنت و ایرواشر بهره ببرید اما در صورت وجود اهمیت کنترل رطوبت از هواسازهای مجهز به رطوبت زنی و رطوبت زدایی استفاده کنید.

ایرواشر گلخانه ای چیست:

دستگاهی است سرمایشی و گرمایشی  که عمل احتراق در آن صورت نمی گیرد اما دارای لوله آب گرم و سرد است که به واسطه دستگاهی مثل بویلر و یا چیلر آب سرد می شود و با استفاده از لوله کشی به ایرواشر منتقل می شود در این دستگاه از افشانک تزریق آب استفاده شده که با فشاری بسیار بالا آب را در مسیر عبور هوا با استفاده از روش تبخیری اسپری می کند که این عمل هوا را خنک می کند و رطوبت آن را بالا می برد.