سپتیک تانک پلی اتیلنی

سپتیک تانک پلی اتیلنی

پلی اتیلن ، پلیمری از خانواده پلاستیک ها با قابلیت ذوب شدن و قالب گیری میباشد. این پلیمر از پلیمریزاسیون اتیلن که گازی بی رنگ و متشکل از دو اتم کربن و چهار اتم هیدروژن میی باشد به دست می آید.

سپتیک تانک (گندانبار) یکی از پر کاربردترین واحد های مورد استفاده در تصفیه فاضلاب های بهداشتی و انسانی می باشد. از سپتیک تانک ها به طور گسترده در واحد های مسکونی، اداری، ورزشی و تفریحی، هتل ها و رستوران ها و … استفاده می شود.در واقع سپتیک تانک پلی اتیلنی همان مخزن دو جداره  میباشد ولی با دو آیتم بیشتر نسبت به مخزن پلی اتیلن:

  • دیواره ی جداکننده که مخزن را به 2 قسمت نامساوی (قسمت اول تقریبا 3/2 و قسمت دوم3/1 حجم کل میباشد) تقسیم می کند.
  • دریچه ی بازدید جداگانه برای هر دو مخزن.

اجزای تشکیل دهنده ی سپتیک تانک های پلی اتیلنی عبارتند از:

  • سیستم ورودی فاضلاب، که شامل لوله و بافل میباشد و فاضلاب را به سمت مخزن اول هدایت می کند.
  • مخزن اولیه سپتیک تانک، که فرآیند هایی از قبیل ته نشینی و شناور سازی در این قسمت صورت می گیرد.
  • دیواره ی جداکننده، که مانع از ورود لجن و چربی ها به مخزن زلال سازی می شود.
  • مخزن دوم (مخزن زلال سازی) سپتیک تانک، که در این قسمت فاضلاب عاری از مواد و ذرات قابل ته نشینی و چربی های شناور روی فاضلاب، جمع می شود.
  • خروجی گاز، که به وسیله ی این قسمت گازهای تولید شده ناشی از واکنش های باکتری های بی هوازی به بیرون هدایت می شود.
  • سیستم خروجی سپتیک تانک،که شامل بافل و لوله خروجی میباشد.

باید به این موضوع هم اشاره نمود که از فاضلاب خروجی از سپتیک تانک برای مصرف خانگی و کشاورزی و یا شستشو نمی توان استفاده کرد و فقط بعنوان تصفیه اولیه برای تصفیه خانه های بزرگ می توان استفاده نمود.

انواع سپتیک تانک های پلی اتیلنی:

سپتیک تانک های پلی اتیلنی شرکت کمپ بصورت مخازن دو جداره قابل دفن و غیر قابل دفن تولید میشود. سپتیک تانک های پلی اتیلنی دو جداره با  قابلیت دفن، قادر به  تحمل بار ترافیکی بوده و تا عمق های بالا قابل دفن می باشند ولی سپتیک تانک های دو جداره غیر قابل دفن همانطور که از اسمش هم معلوم میباشد قابلیت دفن مستقیم در خاک و تحمل بار ترافیکی را ندارند ولی در صورت نیاز به دفن در خاک باید با یک سازه نگهبان مورد حفاظت قرار گیرد. سپتیک تانک های پلی اتیلنی در قطرهای متفاوت قابل تولید می باشند که بسته به حجم فاضلاب و بسته به محل پروژه متغیر میباشد.

در جدول زیر ابعاد و حجم سپتیک تانک های پلی اتیلنی شرکت کمپ را مشاهده میکنید:

مشخصات سپتیک تانک پلی اتیلن
مشخصات سپتیک تانک پلی اتیلن