سوالات متداول در مورد سپتیک تانک ها

سوالات متداول در مورد سپتیک تانک ها

سپتیک تانک

همیشه دفع و جمع آوری فاضلاب یکی از مهمترین و اساسی ترین قسمت های ساختمان می باشند ، از این رو کارفرمایان باید بهترین جنس با هزینه مناسب را تهیه کنند.

سیستم سپتیک یک سیستم پیش تصفیه فاضلاب بسیار کارآمد و مستقل است. سیستم های سپتیک، فاضلاب را جمع کرده و عمل پیش تصفیه را انجام می دهند. فرایند طراحی و تولید سپتیک تانک بسیار ساده میباشد، که به طور کلی فرایند نصب و نگهداری آن را مقرون بصرفه می کند. سپتیک تانک ها در سه نوع فایبر گلاس و پلی اتیلنی و بتنی ساخته می شوند . سپتیک تانک های شرکت مهندسی کمپ در ابعاد و اندازه های مختلف به صورت افقی و عمودی و در مقاومت های مختلف ( از لحاظ دفنی و غیردفنی بودن ) تولید می شوند.

سوالات و پاسخ ها :

  • فرق بین فایبرگلاس و پلی اتیلن چیست؟

فایبرگلاس کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که از پشم شیشه به عنوان ماده تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده می‌شود. از مزایای فایبرگلاس ها میتوان به وزن سبک؛ استحکام بالا؛ دوام قابل توجه؛ پایداری نسبی دربرابر اشعه UV و مقاومت شیمیائی اشاره کرد.

پلی اتیلن جامدی مومی و غیر فعال است. این ماده از پلیمریزاسیون اتیلن بدست می‌آید و بطور خلاصه بصورت PE نشان داده می‌شود. بسیار نرم و انعطاف پذیر و مقاوم در برابر فشارهای خارجی می باشد .

  • آیا تعداد اجزای تشکیل دهنده ی سپتیک تانک های فایبر گلاس با پلی اتیلنی تفاوتی دارند؟

سپتیک تانک های پلی اتیلنی از اجزای مختلفی چون : ورودی و خروجی ، مخزن اولیه ، مخزن ثانویه ، دیواره ی جدا کننده ، ونت و دریچه های بازدید .

اجزای تشکیل دهنده سپتیک تانک های فایبر گلاس نیز چنین می باشند : ورودی و خروجی ، مخزن اولیه ، مخزن ثانویه ، دیواره ی جدا کننده ، ونت و دریچه های بازدید.

پس اجزای تشکیل دهنده ی هردو نوع سپتیک تانک با هم یکسان می باشند.

  • سپتیک تانک های پلی اتینی و فایبر گلاس و بتنی به چه شکلی می باشند؟

سپتیک تانک های پلی اتیلین و بتنی به صورت استوانه ای شکل تولید و به فروش می رسند ولی سپتیک تانک های فایبر گلاس به صورت مکعب مستطیلی تولید و عرضه می شوند.

  • چقدر طول میکشد تا سپتیک تانک ها پر شوند؟

مواد جامد ته نشین شده در سپتیک تانک با توجه به رشد باکتری های بی هوازی ، تجزیه شده و قسمت کثیری از آن ازز بین می رود و لذا قسمتاندکی از آن باقی مانده و رفته رفته روی هم انباشته می شنود. به همین دلیل سپتیک تانک ها را معمولا  هر دو یا سه سال یکبار خالی می کنند.

  • ونت چیست؟

به دلیل فرآیند های باکتری های بی هوازی ، گازهایی تولید می شنود که باید از مخزن خارج شوند برای این منظور از ونت استفاده میکنند.