هضم لجن در سپتیک تانک پلی اتیلن

در این مقاله می خواهیم به موضوع هضم لجن در سپتیک تانک پلی  اتیلن بپردازیم :

لجن قبل از ورود به سپتیک تانک دارای حدودا ۶۰ تا ۸۰ درصد مواد آلی می باشد که تجزیه پذیر نیز هستند . لجن تازه از لحاظ حجمی و اندازه حدود یک درصد کل فاضلاب وارد شده به سپتیک تانک یا همان انباره را پوشش می دهد .

غلیظ بودن لجن و آب اضافی آن را گرفتن کار تصفیه را در انباره یا (سپتیک تانک) آسان می کند . هضم لجن در سپتیک ها (انباره) بر اثر بوی نامطبوع و کار باکتری های هوازی است ،در مرحله ی دوم نیز تخمیر اسیدی و تخمیر متانی صورت می گیرد .

مرحله اول

مرحله اول تخمیر اسیدی است . در مرحله اول لجن تازه وارد شده، سپتیک تانک دارای رنگی زرد که به خاکستری تمایل دارد و از لحاظ درجه اسیدی حالتی خنثی دارد که، شروع به تعفن کرده و سپس درجه اسیدی آن به ۵و حتی به ۴ نیز ممکن است برسد که، محیط آن نیز به شدت اسیدی می شود .

انجام دهنده این واکنش ها گروهی از باکتری ها هستند که به نام باکتری های بی هوازی نامیده می شود .این مرحله بیشتر ترکیب های آلی کربن داری که در سپتیک تانک هستند که مورد تجزیه قرار می گیرند و بر مواد آلی ازت دار کمتر تاثیر می گذارد .

پس از لحاظ شباهتی بین این دو مرحله وتصفیه ی زیستی با کمک باکتری های هوازی موجود هستند . بعضی مواد پروتیینی به اسیدهای آلی .گازH2S تبدیل می شوند .

سوالات مربوط به هضم لجن در سپتیک تانک پلی اتیلن :

  • عملکرد سپتیک تانک چگونه است ؟
  • از مزیت های سپتیک تانک پلی اتیلن ازپیش ساخته شده چندمورد را ذکر کنید .
  • انواع روش های تولید پلی اتیلن را نام ببرید .

مرحله دوم نیز مرحله متانی یا همان تخمیر قلیایی است .در این بخش گروه های دیگری از باکتری های هوازی وجود دارند که به آن هاباکتری های بی هوازی متانی گفته می شود . در اینجا لجن حالتی تقریبا خنثی تا کمی رو به قلیایی  با درجه اسیدی ۷ به خود خواهد گرفت که در اینجا انواع باکتری هایی که گاز متان تولید می کنند به خوبی می توانند در آن زندگی کنند .

در این مرحله هضم لجن به غیر از ترکیب های آلی دارای کربن و ازت دار نیز تجزیه می شوند . مقدار مجموع گازی که از تجزیه هایی که در متن بالا ذکر کردیم به دست می آید وهمچنین به درجه گرمای  لجن نیز بستگی دارد .

عملکرد سپتیک تانک چگونه است ؟

به دو صورت هوازی و بی هوازی عمل می کند.

در روش هوازی با به کارگیری اکسیژن خالص یا همان هوا، تصفیه فاضلاب صورت می گیرد .

در روش بی هوازی اگربه فاضلاب ، اکسیژن نرسد  باکتری های هوازی رشد خواهند کرد. پس فعالیت خود را از دست می دهند ، در نتیجه باکتری های بی هوازی فعالیت های خود را شروع می کنند .

نحوه عملکرد این باکتری ها به این صورت این صورت است که، اکسیژنی که لازم دارند را از تجزیه مواد آلی و معدنی به وجود می آورند

عملکرد سپتیک تانک چگونه است ؟
عملکرد سپتیک تانک چگونه است ؟

از مزیت های سپتیک تانک پلی اتیلن از پیش ساخته شده چند مورد را ذکر کنید .

  • سیستم آماده
  • نصب کردن آسان
  • تصفیه کردن آب
  • حفظ محیط زیست
  • استفاده دوباره آب برای آبیاری فضای سبز
از مزیت های سپتیک تانک پلی اتیلن از پیش ساخته شده چند مورد را ذکر کنید .
از مزیت های سپتیک تانک پلی اتیلن از پیش ساخته شده چند مورد را ذکر کنید .

انواع روش های تولید پلی اتیلن را نام ببرید .

  • روش تحت فشار: در این روش گازاتیلن تحت فشار و دمایی بالا حدود ۱۰۰۰تا۳۰۰۰بار و در دمای ۸۰تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد پلیمره می شود .
  • روش کم فشار: گاز اتیلن با حضور کاتالیزورهایی بر پایه آلومینیوم با عنوان کاتالیزورهای زیگلر شناخته شده اند و در دما و فشار خیلی کمتری پلیمریزه می شوند. پلی اتیلنی که از این روش به دست می آید بسیار منظم می باشد وهمچنین توزیع جرم مولکولی باریک تری نیز دارد .