مقایسه سپتیک بتنی با پلی اتیلنی

از جمله مزاياي محصولات تهیه شده توسط این شرکت مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد:

–         سيستمهاي پايپينگ ايمن و كارآ

–         سيستم جوش كارآ و ايمن (سيستم جوش اكسترودر دستي)

–         مقاومت خوردگي فوق‌العاده در برابر مواد خورنده ( شامل گازها و مايعات خورنده مانند H2S در پسآبهاي فاضلابي)

–         خواص فيزيكي – مكانيكي بسيار عالي

–         مقاومت بسيار كم در برابر جريان مايعات (سطح داخلي صاف)

–         وزن كم

–         مقاومت بيار خوب در برابر اشعه فرابنفش (U.V.)

–         هزينه‌هاي پائين نصب

–         هزينه‌هاي پائين نگهداري

–         طول عمر بالا (بيش از 50 سال)

*از جمله ويژگيهاي منحصربفرد اين لوله‌ها (لوله های دوجداره کور تیوب ) استفاده از  نوع خاصي از پايدار كنندهاي در برابر اشعه فرابنفش (U.V. stabilizer) با رنگ خاكستري روشن است كه در عين كارآئي بالا در پايدار كردن لوله‌ها در برابر اشعه فرابنفش (U.V.)  باعث كاهش جذب اشعه فروسرخ (IR) نور خورشيد شده و حرارت كمتري را جذب مي‌نمايد، كه اين امر در كاربردهاي اين لوله به عنوان كانالهاي هواساز سيار حائز هميت است.

محصولات تهیه شده اين شركت را بر مبنای کاربردی ميتوان به صورت زير دسته ‌بندي كرد:

–         كاربردهاي فاضلابي

–         كاربردهاي دفع زباله(Landfill)

–         كاربردهاي آبي

–         كاربردهاي صنعتي

لذا با توجه به مزایای مطرح شده در بالا ، بسیاری از کشورهای پیشرفته سعی در استفاده هر چه بیشتر از این محصول در زمینه های مختلف من جمله سیستم آبرسانی و ذخیره آب در بخشهای مختلف هستند . پس پیرو این صحبت شرکت  تولید کننده با تکنولوژی پیشرفته خود و قابلیت تولید محصولات پلی اتیلنی مختلف ، سعی در ارائه محصولات هر چه بهتر و باکیفیت تر  نموده است که این منجر به پیشی گرفتن این شرکت از سایر رقبای خود شده است .

یکی از مهمترین شاخه های فعالیت شرکت تولید کننده بعد از تولید لولهای پلی اتیلنی (3500 – 300 میلی متر ) ، تولید مخازن پلی اتیلنی در سایز ها و خصوصیات مختلف میباشد که کاربردهای فراوانی در صنعتهای مختلف دارد که از ان جمله میتوان به موارد ذیل اشاره نمود :

– مخازن نگهداری آب آشامیدنی

– مخازن نگهداری مواد سوختی(نفت، گازوئیل،بنزین،…)

– مخازن نگهداری مواد شیمیائی(اسید،باز،…)

– مخازن نگهداری انواع سیالات

– مخازن نگهداری انواع گرانول

مزایای مخازن پلی اتیلنی خود یکی از دلایل بسیار مهم در انتخاب این نو محصول میباشد که در ادامه به چند نمونه از مزایای این محصول میتوان اشاره نمود :

1-قیمت مناسب:

قیمت مخازن پلی اتیلنی دو جداره در بسیاری از موارد قابل رقابت با انواع دیگر مخازن است. همچنین با در نظر گرفتن هزینه های حمل و نقل،نیروی انسانی،ماشین آلات مورد نیاز و نصب تجهیزات مربوطه و از همه مهمتر بحث زمان و سرعت عملیات نصب،استفاده از مخازن پلی اتیلنی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر انواع مخازن پیش ساخته میباشد.

2-مقاومت بالا در مقابل خوردگی:

مخازن پلی اتیلنی به علت داشتن خواص بسیار مطلوب ضد خوردگی بهترین گزینه برای نگهداری مواد خورنده نظیر اسید ها و ترکیبات فعال شیمیایی هستند.

3- بهداشتی بودن:پلی اتیلن ماده ای است که که از لحاظ شیمیایی غیر فعال بوده و با مواد دیگر واکنش نشان نمی دهد.این خصوصیت باعث میشود برای نگهداری مواردی نظیر آب آشامیدنی که مسائل بهداشتی و زیست محیطی نظیر عدم تغییر بو و مزه و خصوصیات(با گذشت زمان) برای آنها بسیار مهم است،مخازن پلی اتیلنی بهترین گزینه می باشد.

4- دوام  و عمر طولانی:

مخازن پلی اتیلنی به علت مقاومت مناسب در شرایط جوی مختلف و انعطاف پذیری از دوام بالایی برخوردار بوده و زمان کاربری مفید نسبتا طولانی دارند.خصوصا در مواردی که نیاز به مدفون نمودن تانک مورد نظر وجود دارد انعطاف پذیری پلی اتیلن مقاومت آن را در مقابل فشارها و نیروی های اعمالی بالا می برد.به علاوه،به علت خاصیت ضد خورندگی پلی اتیلن، تانکهای پلی اتیلنی در زمینهای مرطوب از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.

5-بدون نشت:

تانکهای پلی اتیلنی به سبب امکان اتصال لبه ها و زوایا به صورت جوشی،به طوریکه اتصال جوش به قدرت و استحکام خود ماده پلی اتیلنی است،هیچگاه از محل اتصال دچار نشتی نمی شوند که این مساله مزیت دیگری است برای این مخازن جهت نگهداری مواد نفتی و شیمیایی که نشت آنها به محیط زیست و آلوده نمودن زمین از مهمترین دغدغه های حال حاضر مصرف کنندگان  می باشد.

6- قابلیت تولید متنوع:

مخازن دو جداره پلی اتیلنی در ابعاد و اندازه های مختلف با خصوصیات متنوع قابل تولید هستند و البته این ظرفیتها همگی با توجه به درخواست مشتری می باشد.

7- نصب آسان:

در مقایسه با سایر مخازن و تانکها،انواع پلی اتیلنی آنها از وزن بسیار کمتری برخوردار بوده و این مساله کاهش بسیار زیادی در هزینه های حمل و نقل،تجهیزات مورد نیاز برای نصب،نیروی انسانی مورد استفاده و … ایجاد می نماید.همچنین ساخت و توسعه سازه هاى زيرين و سطحى مخازن هم بطريق متداول و هم از طريق تكنولوژى جديد شركت امكان پذير است که این خود منجر به بالا رفتن سرعت نصب کلیه تجهیزات میشود .
8- طول عمر مخازن:

این مخازن با مواد اولیه  80PE تولید میگردد و به صورت دو جداره بوده و مواد ضد اشعه خورشید نیز افزوده شده است و در شرایط درجه حرارت 20 درجه سانتی گراد 50  سال عمر دارند،با افزایش درجه حرارت طول عمر آنها کمتر خواهد شد.

9-مقاومت در مقابل سرما و گرما:

این مخازن با توجه به اینکه از مواد پلی اتیلنی ساخته شده اند از 60+ تا 50-  درجه در بلند مدت قابلیت تحمل گرما و سرما را دارند و در مناطق کوهستانی بعلت دو جداره بودن مخزن و خاصیت عایق حرارتی پلی اتیلن،عملکرد این مخازن از دیگر مخازن شرایط بهتری رادارند.

10- مقاومت در مقابل زلزله:

با توجه به قابلیت انعطاف پلی اتیلن،مخازن دو جداره پلی اتیلن،در سوانحی مانند زلزله بهتر عمل می نمایند و کمترین صدمه به آنها وارد می گردد.

11- مقاومت در مقابل شوری و تلخی آب یا خاک:

به علت خاصیت مواد پلی اتیلن، نصب این مخازن در مناطقی که نزدیک به سواحل دریا میباشد و رطوبت یا آب دریا باعث خوردگی مخازن مدفون می شود، مخازن دو جداره پلی اتیلن تنها گزینه برتر در این مناطق می با شند.