پکیج تصفیه فاضلاب

جهت مشاوره رایگان بصورت شبانه روزی تماس بگیرید 02122005720
تماس بگیرید
آماده ارسال
نقد و بررسی اجمالی

پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب همانطور که از نامش پیداست یک واحد کامل تصفیه فاضلاب می باشد که خود از اجزای دیگری تشکیل میشود که در کنار یکدیگر عمل تصفیه فاضلاب را انجام میدهند. از پکیج تصفیه فاضلاب می توان بعنوان یک مجموعه کامل برای تصفیه فاضلاب نام برد چرا که تمامی مراحل هوادهی،ته نشینی،گندزدایی،فیلتراسیون و … با توجه به آنالیر آب ورودی به آن در این واحد انجام میشود.

پکیج تصفیه فاضلاب کمپ

خرید پکیج تصفیه فاضلاب

پس از مشخص کردن نوع سیستم تصفیه فاضلاب نوبت انتخاب و خرید یک پکیج تصفیه فاضلاب مناسب با ظرفیت و ویژگی های سازگار با پروژه مورد نظر میباشد. در این مرحله کارفرمایان و مشتریان محترم میتوانند با مشاوران و کارشناسان خبره ما که تخصص کافی و لازم در این زمینه را دارند راهنمایی های لازم را بگیرند. حجم و ظرفیت پکیج، تجهیزات ضروری و انتخابی مورد نیاز،استفاده ای که قرار است از آب تصفیه شده بشود و مواردی از ایندست که کارشناسان پشتیبانی و فروش گروه صنعتی کمپ 24 ساعت شبانه روز آماده راهنمایی و پاسخگویی میباشند.

نداشتن اطلاعات کافی قبل از خرید تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب میتواند خسارات جبران ناپذیری به زیرساختها و سلامت نفرات و محیط زیست تحمیل نماید.

با توجه به مطالب فوق برای اجرای یک سیستم مناسب و مورد اعتماد با ما در ارتباط باشید.

انتخاب پکیج تصفیه فاضلاب مناسب

برای انتخاب پکیج تصفیه فاضلاب مناسب ابتدا باید نوع پساب و خروجی فاضلاب واحد مد نظر مشخص و بخوبی توسط آزمایشگاه های آب و فاضلاب تجزیه و آنالیز گردد. عموما در این مورد فاضلاب به دو نوع اصلی تقسیم میشود:

  1. فاضلاب بهداشتی
  2. فاضلاب ضنعتی

فاضلاب یهداشتی: اصطلاح فاضلاب بهداشتی به پساب های تولید شده توسط واحد هایی همچون واحد های مسکونی،اقامتی و هتل ها،اداری و تجاری، بیمارستان ها و سایر مکان های مشابه اطلاق میشود

فاضلاب صنعتی: همانطور که از نام این نوع پکیج تصفیه فاضلاب معلوم است بیشتر در واحد های صنعتی و کارخانجات از آن استفاده میشود. با توجه به موضوع حفظ منابع آبی و محدود بودن این عنصر ارزشمند، از آنجایی که اغلب صنایع از مصرف کنندگان عمده آب هستند، استفاده مجدد و برگرداندن آب به چرخه مصرف مجدد بسیار ضروری است. بدین منظور استفاده از یک سیستم بازیافت آب بسیار ضروری می باشد و بهترین گزینه استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی گروه صنعتی کمپ میباشد.

سیستم تصفیه فاضلاب

  • کیفیت نهایی بالا
  • برخورداری از استانداردهای بین المللی
  • کاهش چشمگیر BOD و COD آب خروجی
  • قیمت رقابتی با محصولات مشابه
  • خدمات پس از فروش
  • شبکه فروش سراسری در کشور

 

دارای گواهینامه های بین المللی ایزو 9001 ، ایزو 14001 ، ایزو 45001

 

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی مانند یک تصفیه خانه کامل عمل می کند چرا که تمامی اجزایی که در فرآیند اصلی تصفیه فاضلاب دخیل هستند را میتوان در داخل یک پکیج بکار گرفت.تفاوت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی با تصفیه خانه های بزرگ در این است که از پکیج تصفیه فاضلاب میتوان در مقیاس های کوچکتر بعنوان مثال یک کارخانه تولید مواد غذایی و یا یک کارگاه کوچک تولید لبنیات یهره برداری نمود.

اصطلاح فاضلاب بهداشتی به پساب خروجی واحد هایی اطلاق میشود که شامل آب استفاده شده در سرویس های بهداشتی، روشویی ها و سینک های شست و شو و مواردی شبیه به اینها میباشند. قسمتی از این پساب که فقط شامل مواد شوینده و دترجنت ها میشوند آب خاکستری نامیده میشود.

تجهیرات پکیج تصفیه فاضلاب

تجهیرات پکیج تصفیه فاضلاب که در آن بکارگرفته شده شامل چند قسمت اصلی میباشد:

  • آشغالگیر
  • قسمت هوادهی
  • هازم لجن
  • ته نشینی
  • گندزدایی
  • فیلتراسیون
  • بلوئر
  • تعدیل PH (در صورت لزوم)

تجهیزات جانبی شامل:

  • بدنه فلزی
  • تابلو برق مخصوص
  • مانیتورینگ (انتخابی)
  • شاسی

 

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب

امروزه با توجه به گسترش جمعیت و افزایش روز افزون مصرف آب، منابع آبی با خطر نابودی مواجه هستند. با توجه به خشکسالی چند دهه اخیر در کشور ایران و منطقه خاورمیانه، بازیافت و تصفیه فاضلاب جهت کاهش مصرف آب شیرین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. پکیج تصفیه فاصلاب بعنوان یک تصفیه خانه کوچک که شامل تمامی مراحل تصفیه و بازیافت فاضلاب میشود در این زمینه کاربرد فراوانی دارد. در بسیاری از صنایع تولیدی و کارخانه ها بدلیل مصرف بالای آب و محدود بودن منابع آبی، استفاده از یک پکیج تصفیه فاضلاب مناسب یک نیاز اساسی است.

انواع روش های تصفیه فاضلاب

برای تصفیه فاضلاب روش های علمی متفاوتی وجود دارد که با توجه به نوع فاضلاب اعم از صنعتی، بهداشتی یا انسانی، بیمارستانی و … بهترین روش میبایست انتخاب شود. پکیج های تصفیه فاضلاب در ایران با توجه به استانداردهای محیط زیستی کشور اغلب به دو روش رایج طراحی و تولید میشوند. این روش ها عبارتند از:

  1. روش  لجن فعال با هوادهی گسترده   EAAS
  2. روش تصفیه بیولوژیکی لجن فعال رشد چسبیده معلق MBBR

روش لجن فعال با هوادهی گسترده  Extended Aeration Activated Sludge

فرآیند تصفیه در این روش مطابق فرآیند لجن فعال است با این تفاوت که به منظور کاهش حجم لجن تولیدی و مشکلات ناشی از آن اصلاحاتی در روش تصفیه صورت گرفته است. این اصلاحات شامل افزایش زمان ماند هیدرولیکی و عمر لجن می­باشد. این تغییرات سبب شده است که میزان لجن دفعی بطور قابل ملاحظه­ ای کاهش یابد. همچنین پایداری و مقاومت سیستم نسبت به نوسانات کیفی و کمی ورودی افزایش یافته است. انعطاف پذیری و پایداری این سیستم سبب شده است که امروزه در کشور ما بطور گسترده­ای از این روش برای تصفیة انواع فاضلابهای بهداشتی و صنعتی استفاده شود.

از مزایای این روش تصفیه می توان موارد زیر را بر شمرد:

  1. لجن دفعی این روش بسیار کمتر از لجن دفعی روش لجن فعال است
  2. بدلیل انتقال جرم مناسب بین فاز مایع و گاز، میزان اکسیژن محلول افزایش می یابد. این عامل باعث کاهش قابل توجهی در ایجاد بوی بد ناشی از فرآیندهای بیهوازی می شود.
  3. این سیستم نسبت به تغییرات کیفیت فاضلاب و همچنین حجم فاضلاب ورودی روزانه مقاوم است.
  4. چنانچه فاضلاب حاوی مواد سمی و شیمیایی با مقادیر بالا نباشد، این روش بطور موثری قابلیت کاربرد برای تصفیة فاضلاب را دارد.

استفاده از این روش برای ظرفیتهای  10 تا 300 مترمکعب در روز بصورت پکیج فلزی و برای ظرفیتهای بالاتر بصورت بتنی پیشنهاد می­گردد.

روش تصفیه بیولوژیکی لجن فعال رشد چسبیده معلق Moved Bed Bio Reactor

در این سیستم جهت تجزیه مواد آلی ناپایدار و تصفیه فاضلاب، از روش تصفیه بیولوژیکی لجن فعال رشد چسبیده معلق (Moved Bed Bio Reactor) استفاده می گردد. در این روش با پرکردن 25 تا 50 درصد از حجم مخازن هوادهی توسط پکینگ های معلق (وزن مخصوصg/cm3  96/0) و با تامین اکسیژن لازم به منظور رشد میکرو ارگانیزم ها، مواد آلی موجود در فاضلاب توسط میکروارگانیزم ها مصرف شده و بار BOD فاضلاب کاهش می یابد. هدف از بکارگیری مدیا یا پکینگ معلق در حوض هوادهی این است که با رشد میکروارگانیسم بر روی این بسترها میزان سطح تماس فاضلاب و میکروارگانیسم ها را افزایش داده و بنابراین راندمان تصفیه فاضلاب بطور چشمگیری افزایش می یابد و از طرفی استفاده از مدیا به دلیل سطح ویژه بالایی m2/m3) 500) که دارد منجر به کاهش حجم مخزن هوادهی و کوچک تر شدن اندازه پکیج در مقایسه با سایر سیستم های لجن فعال می شود.

هوادهی در پکیج تصفیه فاضلاب MBBR به روش عمقی و از طریق پخش کننده های مخصوص (دیفیوزرها) که در کف وجود دارد انجام می گیرد و بنابراین در مقایسه با سیستم های هوادهی سطحی با مشکلات راهبری و نگهداری کمتری مواجه می باشد.

از کاربردهای سیستم MBBR می توان به تصفیه انواع فاضلاب های بهداشتی نظیر فاضلاب مجتمع‌ها و ویلاهای مسکونی، ساختمان های اداری، هتل‌ها و مراکز اقامتی، رستوران‌ها، پادگان ها، کمپ‌های کارگری، کارخانجات، کارگاه ها، مجتمع‌های تفریحی و… و نیز تصفیه انواع فاضلاب های صنعتی قابل تجزیه بیولوژیکی با بار آلودگی بالا اشاره کرد.

مراحل تصفیه فاضلاب در پکیج های تصفیه فاضلاب

مراحل تصفیه فاضلاب در پکیج های تصفیه فاضلاب در واحد های مختلف انجام میشود. این مراحل به دو صورت فیزیکی و  شیمیایی صورت میگیرد که به اختصار توضیح داده میشود:

آشغالگیر مکانیکی:

نخستین واحدی که در سیستم های تصفيه آب و فاضلاب بکار گرفته میشود آشغالگير مکانیکی است که جزء مراحل فیزیکی شمرده میشود. آشغالگير ابزاری است که بعنوان صافی عمل کرده و از ورود اشیاء و مواد جامد معلق و شناور به سایر واحد های پکیج اصفیه فاضلاب جلوگیری مینماید. صافی های آشغالگير معمولاً با توجه به مواد جامد ریز و درشت موجود در فاضلاب در اشکال شبکه ای و توری ایجاد میشوند و مانع عبور اینگونه مواد میشوند. در پکیج های تصفیه فاضلاب با حجم های پایینتر از هزار مترمکعب در روز آشغالگیر ها در کانال های با عمق کم بکار گرفته میشوند. در اینگونه موارد جداسازی آشغالها از شبکه آشغالگیر بصورت دستی و توسط اپراتور انجام میشود. اندازه صافی شبکه ای در آشغالگیر های ابعاد بزرگ بين  40 الی 100 ميليمتر و در آشغالگيرهای ابعاد کوچکتر بين 10 الی 30 ميليمتر طراحی و ساخته میشود.

مخزن تعادل یا همان متعادل ساز:

مخزن متعادلساز همانطور که از نامش پیداست برای پایدار کردن و یکنواخت سازی جریان فاضلاب استفاده میشود. در اغلب موارد در مقدار و کیفیت فاضلاب تولیدی نوساناتی وجود دارد. درحالت کلی بیشترین بازده سیستم تصفیه فاضلاب زمانی انجام میشود حجم ورودی به سیستم و کیفیت آن ثابت و پایدار باشد. برای بوقوع پیوستن چنین رخدادی قبل از ورود فاضلاب به سیستم میبایست فاضلاب وارد یک منبع یا مخزن متعادلساز وارد شود تا فرآیند یکنواخت سازی انجام شود. با توجه به زمان ماند 2 تا 4 ساعت فاضلاب در مخزن متعادل ساز، فرآیند تصفیه بیهوازی باعث کاهش حدود 30 درصد فاضلاب خام می گردد که این عامل در کاهش حجم استخر هوادهی تاثیر بسزایی دارد. همچنین با توجه به اینکه عموماً عمق لوله انتقال دهنده فاضلاب به سیستم بیش از 2 متر است لذا لازم  است که جهت ایجاد شرایط هیدورلیکـی مناسب، عملیات پمپاژ صورت گیرد. که جهت کاهش هزینه ها می­توان پمپ های مزبور را در مخزن متعادل ساز کارگذاری کرده و از این مخزن به عنوان ایستگاه پمپاژ اولیه نیز استفاده نمود. این واحد شامل تجهیزاتی نظیر الکتروپمپهای مستغرق فاضلابی و سطح سنج می­باشد.

حوضچه هوادهی به روش EAAS :

در این مرحله فاضلاب وارد حوضچه هوادهی شده تا شرایط محیطی لازم برای رشد باکتری ها فراهم شود.در پکیج های تصفیه فاضلاب به روش EAAS تولیدی شرکت مهندسی کمپ از فرآیند هوادهی گسترده استفاده میشود تا فرآیند به صورت کامل انجام گیرد. از مهمترین مزایای سیستم فوق میتوان به کاهش چشم گیر بو های نا مطبوع بخاطر هوادهی گسترده، اشغال فضای حداقلی بدلیل طراحی صحیح و اصولی، استفاده از دستگاه های هواده پیشرفته و به روز و همچنین استفاده از یک دستگاه هواده ذخیره آماده به کار اشاره کرد.

مخزن ته نشینی (Settling Tank):

مخزن ته نشيني جهت زلال نمودن پساب از طريق رسوب دادن لجنهاي موجود در پساب و نيز ته نشين نمـودن  مواد معلق موجود در پساب به كار گرفته مي  شود. مواد  معلقي که  در ته نشيني ساده از فاضلاب جدا مي گردد اغلب مواد آلي و بندرت مواد معدني هستند و قسمتي از مواد معلق ريز و مواد کلوئيدي نيز در اثر برخورد به هم و تشکيل مواد معلق درشت قابل ته نشيني مي باشد . چون قسمت نسبتا مهمي از شدت آلودگي فاضلاب و پساب بوجود مواد معلق آلي مربوط است ، پس ته نشيني آنها کاهش قابل ملا حظه اي در شدت آلودگي فاضلاب بر حسب BOD حاصل مي نمايد زمان ماند فاضلاب در اين ته نشيني ها معمولا بين 2 الی 5 ساعت در نظر گرفته ميشود. ضمناً دراثر عمل ته نشيني کيفيت و جريان فاضلاب نيز يکنواخت مي گردد .

جامدات بيولوژيکی در لجن فعال از لحاظ ماهيت لخته شونده اند. غلظت هايي کمتر از هزار میلیگرم در لیتر به صورت ته نشيني معلق از نوع دوم ته نشين مي شوند. بيشتر راکتورهای بيولوژيکي درغلظت هايي بيشتر از هزار میلیگرم در لیتر کار مي کنند و تغليظ درزلال ساز ثانويه موجب افزايش بيشتر غلظت خواهد شد .گروههاي مختلف ذرات جدا از تفاوت هايشان دراندازه ذرات مجزا با سرعت يکساني ته نشين مي شوند . سرعت نسبت عکس با غلظت داد. اساس عمل ته نشيني بر مبناي نيروي ثقل (سنگيني ذره ) انجام مي پذيرد. لجن و لخته هاي بيولوژيكي موجود در پساب در كف مخزن ته نشيني ، ترسيب نموده ودر نتيجه پساب خروجي صاف ميشودو لجن ته نشين شده درکف مخزن توسط پمپهاي لجن كش يا پمپ ايرليفت (Air Lift) به مخزن ذخيره لجن منتقل مي شوند.

مخزن گندزدایی:

مخزن گندزدایی بمنظور اضافه نمودن مواد ضدعفونی کننده جهت از بين بردن ميکرو اورگانيسم هاي بيماري زاي موجود در پساب خروجی تصفيه شده، تعبيه گرديده است. کلر ممکن است به شکل گاز و يا يونيزه شده حاصل از جامدات کلريت سديم و کلريت کلسيم درآب مورد استفاده قرار می گيرد. مخزن گندزدایی بايد طوري ساخته شود که تماس لازم بين فاضلاب و کلر  را برقرار کند که برای ايجاد اين تماس از موانع مخصوصي استفاده مي گردد. عمق حوض هاي کلرزني بين 1/5 الی 3 متر در نظر گرفته و سرعت جريان فاضلاب در حوض کلرزنی را 7/5 تا 10 سانتيمتردر ثانيه در نظر مي گيرند. حجم حوض کلرزنی بر اساس حداکثر فاضلاب برای زمان تماس سی الی چهل دقيقه محاسبه خواهد شد. در صورت استفاده از محلول های هيپو کلريت ابتدا بايد در مخزنی (ترجيحاً از جنس پليمر برای جلوگيری از خوردگی) محلول را آماده کرده سپس بوسيله پمپ با مقدار و غلظت معين به تانک کلرزنی تزريق شود. برای جلو گيری از اتصالات کوتاه جريان و نيز مخلوط شدن کامل کلر با فاضلاب و کامل شدن واکنش و در نتيجه حذف کامل عوامل بيماري زا ديواره هايی در طول مخزن قرار می دهند تا جريان به صورت لوله ای (PLUG) باشد.

مخزن هاضم لجن:

مخزن هاضم لجن همانطوریکه از نام آن مشخص است برای ذخیره و تجزیه لجن های ته نشین شده در مراحل قبلی که توسط پمپ های لجن کش انتقال داده میشوند مورد استفاده قرار میگیرد. در این مرحله چون فرآیند تجزیه بصورت بی هوازی است و طراحی آن بطور صحیح و دقیق صورت گرفته، مقدار قابل توجهی از لجن ها کاسته میشود و قسمت باقی مانده را میتوان در بخش هایی مانند کشاورزی و فضای سبز به عنوان کود طبیعی استفاده کرد.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب در مقایسه با سایر روشهای تصفیه فاضلاب بسیار بیشتر و گسترده تر است. چرا که بصورت یک مجموعه هماهنگ همانند تصفیه خانه های بزرگ شهری تمامی مراحل بصورت دقیق در آن انجام میشود. از دیگر مزایای پکیج تصفیه فاضلاب رعایت استاندارد های محیط زیستی و استانداردهای توسعه پایدار محیطی میباشد که موجب شده است تمام ارگانهای محیط زیستی و بهداشتی توصیه به استفاده از این روش برای تمامی مجموعه های بزرگ و کوچک نمایند.

از مزایای دیگر پکیج های تصفیه فاضلاب میتوان موارد ذیل را برشمرد:

  • جلوگیری از آلودگی آب های سطحی و منابع آبی زیر زمینی
  • بازیافت آب برای استفاده مجدد در مصارف آبیاری و کشاورزی
  • پیشگیری از بروز بیماریهایی که از طریق آب های آلوده به انسان منطقل میشوند
  • جلوگیری از نابودی موجودات و آبزیان
  • استفاده از لجن باقی مانده فاضلاب بعنوان کود شیمیایی در کشاورزی

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن هم نوع دیگری از سری پکیج های تصفیه فاضلاب گروه صنعتی کمپ میباشد که بسته به ویژگی های پروژه از جمله محل استقرار و سایر ویژگی ها مورد استفاده قرار میگیرد. ویژگی بارز پکیج های پلی اتیلنی قابلیت دفن و مقاومت بالا در طبیعت میباشد.

 

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب با توجه به اینکه این محصول از اجزای مختلفی تشکیل میشود نیاز به آنالیز دقیق دارد. همچنین متریال بدنه پکیج هم از جمله عواملی است که درتعیین قیمت پکیج تصفیه موثر است. قبل از برآورد قیمت سیستم تصفیه فاضلاب کسب اطلاعات دقیق در مورد کیفیت و کمیت پساب ورودی به سیستم و خروجی آب تصفیه شده بسیار اهمیت دارد. برای این منظور توصیه میشود قبل از اقدام به سفارش تولید یک سیستم تصفیه فاضلاب حتما با کارشناسان فنی گروه صنعتی کمپ مشاوره فرمایید. یکی دیگر از پارامتر های موثر در خرید پکیج تصفیه فاضلاب و قیمت این سیستم انتخاب روش تصفیه است که در مطالب فوق به تفصیل در مورد آن توضیح داده شد. جهت استعلام و سفارش تولید پکیج تصفیه فاضلاب از راه های زیر با ما در تماس باشید:

  1. تماس با شماره تماس های شرکت 02166124382 دارای 20 خط یا سایر دفاتر سراسر کشور
  2. تماس با موبایل مدیر فروش یا کارشناس دفتر مرکزی 09128893768 در کل شبانه روز و کل روزهای هفته
  3. ارتباط با ایمیل campkrupp@gmail.com
  4. ارتباط با لینک شبکه های اجتماعی اینستاگرام، واتس اپ یا تلگرام

 

 

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید