مخزن چربیگیر فایبرگلاس شرکت مهندسی کمپ

امروزه با توجه به بالا رفتن تعداد رستوران ها، فست فود ها و آشپزخانه های صنعتی در شهرها و حتی در دل طبیعت در اقصی نقاط ایران و جهان، ضرورت محافظت از طبیعت، محیط زیست و آبهای زیرزمینی در برابر آلودگی های انسانی و صنعتی، بیش از پیش پررنگ تر می شود. رعایت اصول فنی و استفاده از تجهیزات به روز و موثر در کاهش آلودگی ها تاثیر به سزایی در جلوگیری از آلودگی و نابودی محیط اطراف دارد، لذا شرکت مهندسی کمپ با بکارگیری علوم مهندسی روز جهانی، با تولید انواع تجهیزات تصفیه فاضلاب صنعتی و انسانی، قدم های مهمی در زمینه تصفیه فاضلاب و حفظ محیط زیست برداشته می باشد. در این قسمت میخواهیم به یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین ارکان تاسیس یک رستوران کامل و بهداشتی توضیحاتی را بیان کنیم:
• مخزن چربیگیر فایبرگلاس شرکت مهندسی کمپ :
روغن ها و چربی ها از جدایی ناپذیر ترین، مخرب ترین و آلوده ترین مواد خروجی از یک واحد صنفی و رستوران و فست و فود ها می باشند، لذا شرکت مهندسی کمپ با تولید مخزن چربیگیر های فایبرگلاس، چربی ها را از فاضلاب خروجی این واحد ها جدا کرده و مانع از وقوع موارد ذکر شده می شود. از متدوال ترین مشکلات رستوران ها و فست فود ها، گرفتگی لوله های فاضلاب می باشد که اصلی ترین دلیل آن چسبندگی بالای چربی ها و مختل کردن راه خروج فاضلاب می باشد. مخزن چربیگیر فایبرگلاس حدود 99% چربی خروجی را از فاضلاب جدا کرده و مانع از گرفتگی لوله ها و ایجاد خسارات و هزینه های مالی اضافی می شود.
مکانیسم مخزن چربیگیر تولیدی شرکت مهندسی کمپ:
1- جنس بدنه : بدنه از جنس فایبر گلاس(FRP) بوده و مقاومت زیادی در برابر فشار ها و اشعه UV (فرابنفش) دارد.
2- بخش ورودی : در قسمت ورودی چربیگیر یکدسته سبد آشغالگیر تعبیه شده است که مانع از ورود ذرات معلق به داخل چربیگیر می شود.
3- پکینگ(مدیا) : در داخل چربیگیر ها از وسیله ای به نام پکینگ(مدیا) استفاده می شود که از سرعت جریان فاضلاب ورودی به چربیگیر کاسته و زمان کافی برای جدا شدن چربی از فاضلاب را مهیا می سازد.
4- بخش خروجی : چربی و روغن پس از مدتی به روی سطح آمده و به صورت دستی از طریق دریچه بازدید جمع آوری می شود.(یا می توان با در نظر گرفتن یک مخزن جداگانه چربی ها را به سمت مخزن هدایت کرد.)