پکیج تصفیه فاضلاب

جهت مشاوره رایگان بصورت شبانه روزی تماس بگیرید 02122005720
تماس بگیرید
آماده ارسال
نقد و بررسی اجمالی

عرض سلام و وقت بخیر دارم خدمت همه دوستان و همراهان محترم، امروز با بررسی موضوع پکیج تصفیه فاضلاب در خدمت شما عزیزان هستیم و قصد داریم در ادامه به سوالات زیر پاسخ دهیم :

پکیج تصفیه فاضلاب
پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب چیست ؟

چرا پکیج تصفیه فاضلاب از اهمیت زیادی برخوردار است و چه کارایی دارد ؟

پکیج تصفیه فاضلاب در بخش های صنعتی آیا مورد استفاده قرار می گیرد ؟

چند نوع پکیج تصفیه فاضلاب وجود دارد ؟

پکیج تصفیه فاضلاب سیاه و خاکستری چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

پکیج تصفیه فاضلاب هوازی چگونه عمل تصفیه را انجام می دهد ؟

پکیج تصفیه فاضلاب هوازی چه مزایا و معایبی دارد ؟

پکیج تصفیه فاضلاب بی هوازی چگونه انجام می پذیرد ؟

عمل تصفیه بی هوازی چگونه انجام می پذیرد ؟

پکیج تصفیه فاضلاب بی هوازی چه مزایا و معایبی دارد ؟

پکیج تصفیه فاضلاب لجن فعال چگونه عمل می کند ؟

پکیج تصفیه فاضلاب لجن فعال چه مزایایی دارد ؟

 

پکیج تصفیه فاضلاب چیست ؟

یک مجموعه سیار و فشرده است که از تعدادی مخزن و فیلترهای مخصوص تصفیه سیالات و اتصالات فلزی مختلف تشکیل شده است و بدنه آن عموما از قطعات و مخازن استیل، کامپوزیت، پلیمر و یا فایبر گلاس ساخته شده است.

 

چرا پکیج تصفیه فاضلاب از اهمیت زیادی برخوردار است و چه کارایی دارد ؟

اهمیت پکیج تصفیه فاضلاب به این خاطر است که می توان از ان در مواقع بحرانی مانند : ( سیل زدگی، رانش زمین، آتش سوزی های گسترده، جنگ و …) به سرعت از آن در مناطق بحران زده استفاده کرد تا از بروز بیماری های واگیر دار که در اثر از کار افتادن تصفیه خانه فاضلاب شهر و یا نبود یک سیستم تصفیه خانه فاضلاب به وجود می آیند جلوگیری به عمل آورد.

درباره کارایی پکیج تصفیه فاضلاب باید خدمت شما عزیزان عرض کنم که این پکیج همان کارایی تصفیه خانه های فاضلاب را دارا می باشد اما به صورت سیار و قابل هم است که از آن می توان در مناطقی که گرفتار بحران شده اند، یا مناطق صعب العبور، پایگاه های نظامی، روستاهای دور افتاده و در کل هرجایی که امکان دسترسی به یک سیستم تصفیه فاضلاب مدرن شهری را ندارد قابل استفاده می باشد.

البته درباره نحوه کارکرد پکیج تصفیه فاضلاب لازم است که یک نکته را یادآور شویم که به علت دارا بودن انواع مختلف هرکدام دارای نحوه عملکرد متفاوتی با دیگری می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

پکیج تصفیه فاضلاب در بخش های صنعتی آیا مورد استفاده قرار می گیرد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت (( بله ))، پکیج تصفیه فاضلاب طیف توانایی تصفیه طیف وسیعی از سیالات را دارا می باشد که از جمله آن ها می توان به سیالاتی که در کارخانه جات مورد استفاده قرار می گیرند نیز اشاره کرد.

 

چند نوع پکیج تصفیه فاضلاب وجود دارد ؟

  • پکیج تصفیه فاضلاب خانگی سیاه
  • پکیج تصفیه فاضلاب خانگی خاکستری
  • پکیج تصفیه فاضلاب لجن فعال
  • پکیج تصفیه فاضلاب بی هوازی
  • پکیج تصفیه فاضلاب هوازی

 

تصفیه فاضلاب سیاه و خاکستری چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

در علم تاسیسات به فاضلاب هایی که از توالت و دستشویی به دست می آید ( فاضلاب سیاه ) و به فاضلاب هایی که ناشی از دیگر مصارف خانگی مانند شست و شویی لباس، ظروف ، پخت و پز و استحمام می باشد ( فاضلاب خاکستری ) می گویند.

در جوامع مدرن لوله کشی سیستم آب رسانی به منازل و لوله کشی فاضلاب خانگی به دو بخش جدا تقسیم می شود که یک بخش به توالت و بخش دیگر به آشچزخانه و دیگر جاهای خانه اختصاص داده می شود. تصفیه پساب آی فاضلاب خاکستری بسیار مهم می باشد زیرا این نوع فاضلاب بیش از شصت درصد از فاضلاب تولیدی منازل را تشکیل می دهد و به علت عدم وجود فضولات انسانی و حیوانی در آن کار تصفیه آن ساده تر و ارزان تر می باشد.

 

 

این پکیج چگونه عمل تصفیه را انجام می دهد ؟

در این روش فاضلاب ورودی به تصفیه فاضلاب بعد از گذراندن مراحل ابتدایی و جدا سازی ذرات معلق درشت از آن، به باقیمانده پساب اکسیژن داده می شود که به وسیله اکسیژن خالص باکتری های مضر و خطرناک درون آن را از بین ببرند.

 

مزایا و معایبی 

  • مزیت تصفیه هوازی : پاکسازی هشتاد تا نود درصدی فاضلاب ورودی می باشد که آن را برای مصارف عمومی غیر آشامیدنی مناسب می کند.
  • معایب : هزینه تمام شده بالای تصفیه، نیاز به تیم مختصص، هزینه تعمیر و نگهداری بالا

 

پکیج تصفیه فاضلاب بی هوازی چگونه انجام می پذیرد ؟

قبل از هر چیز باید با مفهوم تصفیه بی هوازی آشنا شویم، تصفیه بی هوازی به فرآیندی گفته می شود که در آن بدون دخالت هوا، توسط باکتری های بی هوازی عمل تصفیه انجام می گیرد.

 

عمل تصفیه بی هوازی چگونه انجام می پذیرد ؟

هنگامی که به فاضلاب ورودی اکسیژن نرسد باکتری های هوازی به سرعت از بین می روند و تنها باکتری های بی هوازی باقی می مانند. باکتری های بی هوازی مجبور هستند که با تجزیه ذرات معلق در پس آب اکسیژن مورد نیاز خود را به دست آورند.

هنگامی که باکتری های بی هوازی مشغول تجزه ذرات معلق درون فاضلاب هستند درواقع خود به خود به تصفیه هرچه سریعتر و بهتر پس آب کمک می کنند. از فعل و انفعالات ناشی از تجزیه ی ذرات معلق موجود در پس آب بیوگاز تولید می شود که بوی بسیار بدی دارد به این دلیل از این روش به ندرت استفاده می شود و تنها در تصفیه خانه هایی که بسیار کوچک هستند از این روش استفاده می شود.

 

تصفیه فاضلاب بی هوازی چه مزایا و معایبی دارد ؟

  • مزایا : هزینه پایین تصفیه فاضلاب
  • عدم نیاز به قطعات و تجهیزات هوشمند و الکتریکی
  • هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کم
  • عدم وجود عملیات تصفیه پیشرفته
  • قرار گرفتن این پیکج درون زمین که باعث عدم اشغال فضا می شود.
تصفیه فاضلاب بی هوازی چه مزایا و معایبی دارد ؟
تصفیه فاضلاب بی هوازی چه مزایا و معایبی دارد ؟

تصفیه فاضلاب لجن فعال چگونه عمل می کند ؟

بروزترین و مدرن ترین سیستم تصفیه فاضلاب، تصفیه فاضلاب لجن فعال است که نسبت به مدل های قبلی خود دارای کارایی بیشتری می باشد. در این روش فاضلاب ورودی در چندین مخزن ذخیره می شود و سپس حجم هوای زیادی به فاضلاب داده می شود که باعث حذف سریع باکتری های مضر درون پس آب می شود.  از این نوع تصفیه فاضلاب در انواع مصارف خانگی، تجاری، بیمارستانی و صنعتی استفاده می شود.

 تصفیه فاضلاب لجن فعال چه مزایایی دارد ؟

  • بوی نامطبوع بسیار کم
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • نصب و جایگذاری سریع
  • ایجاد لجن خشک که به سرعت قابل تخلیه است.

امروز با بررسی موضوع پکیج تصفیه فاضلاب با شما همراهیم.

پکیج تصفیه فاضلاب می تواند در ارتباط با تصفیه بهترو مناسب تر فاضلاب به کار رود، با این روش میتوان با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در زمینه فاضلاب اقدام مهمی را در نظر گرفت و به نتیجه مطلوب رسید.

 تصفیه فاضلاب لجن فعال چه مزایایی دارد ؟
تصفیه فاضلاب لجن فعال چه مزایایی دارد ؟

در ادامه مقاله به سوالاتی که برای شما نیز پیش بیاید پاسخ می دهیم.

تصفیه فاضلاب چیست؟

روش های مورد استفاده درباره تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

فرایندهایی که می توانند در تصفیه فاضلاب تأثیر داشته باشند کدامند؟

اهمیت استفاده از تصفیه فاضلاب چیست؟

اهدافی که لازم است در تصفیه فاضلاب مدنظر داشت؟

انواع پکیج های تصفیه فاضلاب کدامند؟

مزیت هایی که می توان برای پکیج تصفیه فاضلاب برشمرد؟

فرآیندهای مورد استفاده در تصفیه فاضلاب؟

تصفیه کردن فاضلاب شهری چند سطح دارد؟

دلایل موثر بر هزینه های در نظر گرفته شده برای پکیج تصفیه فاضلاب کدامند؟

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی در چه مواردی قابلیت استفاده دارد؟

 

در خیلی از کشورهای توسعه یافته استفاده کردن از روش های بهتر و بهینه برای تصفیه فاضلاب مد نظر قرار گرفته شده است، و امروزه این کار به عنوان یکی از کارهای مهم در دولت ها انجام می شود، در کشور ایران نیز تصفیه فاضلاب در دستور کار قرار دارد و خود دولت برای این مورد سعی کرده است که بتواند بودجه های خاصی را در نظر بگیرد تا بتوان به نتیجه درستی رسید.

تصفیه فاضلاب چیست؟

به بازمانده هایی که از مایع های شهری و یا در ارتباط با صنعت به جا می ماند فاضلاب می گویند، به هر آبی که استفاده شود و بعد از اینکه استفاده شد کیفیت خود را در اینکه یک بار استفاده شد از دست بدهد نیز فاضلاب گفته می شود.

با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز به راحتی و از طریق روش های علمی که ایجاد شده است میتوان فاضلابی که ایجاد شده را تصفیه کرد و مجدد بتوان بازیابی کرد.

مطمئنا فاضلاب می تواند تأثیرات مضری بر روی طبیعت و هم چنین زندگی ما انسان ها داشته باشد، پس بهتر است حتما از روش های درست آن را تصفیه کنند.

تصفیه فاضلاب چیست؟
تصفیه فاضلاب چیست؟

روش های مورد استفاده درباره تصفیه فاضلاب چیست؟

در حال حاضر در ارتباط با تصفیه فاضلاب دو روش وجود دارد که اولین روش به اسم روش هوازی کاربرد دارد و روش دوم به عنوان روش بی هوازی کاربرد دارد، روش هوازی به عنوان روش پیشرفته تر در دنیا مطرح است و باید گفت که استفاده از روش بی هوازی کاربرد کمی دارد زیرا استفاده از این روش باعث ایجاد بوی بد و نامطبوعی می شود و به همین خاطر سازمان محیط زیست تأییدیه لازم را در این باره به روش بی هوازی ارائه نمی دهد.

روش بی هوازی به این صورت است که که از نوع سپتیک تانک  بیشتر به کار می رود، اما روش هوازی سعی می کند که در اول باکتری ها را رشد بیشتری بدهد  و بعد از آن از خود خوری بیشتر آنها جلوگیری کند.

روش های مورد استفاده درباره تصفیه فاضلاب چیست؟
روش های مورد استفاده درباره تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب برای هدف تصفیه کردن فاضلاب های انسانی درجاهایی که حجم مورد نظر به وجود آمده در فاضلاب از حدی کمتر باشد، میتوان این پکیج را به کار برد، بهتر است در ارتباط با حجم های بیشتر و شهرهای بزرگ از روش های تصفیه دیگر استفاده شود، مانند روش استفاده از تصفیه بتنی.

این پکیج به وسیله تکنولوژی پیشرفته در ارتباط با تصفیه جاهای مسکونی، مکان هایی مانند بیمارستان و هم چنین جاهای صنعتی استفاده می شود.

در حال حاضر شرکت های مختلفی سعی کرده اند که به صورت پیشرفته از روش های جدید و دانش مرتبط استفاده کنند و در مراحل مختلف خود نیز به طراحی این پکیج ها اقدام می کنند، بعد از آن می توانند به راحتی آن را بسازند و در اختیار دیگران قرار دهند.

اگر فاضلاب به درستی تصفیه نشود احتمال اینکه به افراد و طبیعت و کل زندگی ما تأثیرات مضری بگذارد خیلی زیاد می باشد، برای اینکه بتوان با روشی کاملا علمی بتوان از این خطرات جلوگیری کرد روش استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب ایجاد شد، با استفاده از این پکیج هم می توان انسان ها را نجات داد و هم اینکه زندگی بر روی زمین را نجات داد.

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟
پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

فرایندهایی که می توانند در تصفیه فاضلاب تأثیر داشته باشند کدامند؟

در فرآیند تصفیه فاضلاب چهار فرآیند تأثیر گذار وجود دارد که استفاده از هر کدام از این روش ها و  فرایندها می تواند در طی کردن مراحل تصفیه به درستی به این چرخه کمک کند.

چهار مرحله شامل مرحله تصفیه کردن فاضلاب به صورت فیزیکی و هم چنین تصفیه کردن آب به صورت بیولوژیکی و زیستی می باشد، دوفرآیند دیگر شامل استفاده از تصفیه کردن به صورت شیمیایی و تصفیه کردن لجن است.

فرایندهایی که می توانند در تصفیه فاضلاب تأثیر داشته باشند کدامند؟
فرایندهایی که می توانند در تصفیه فاضلاب تأثیر داشته باشند کدامند؟

برای هر کدام از این فرآیندها تعریفی خلاصه ارائه می دهیم.

تصفیه فاضلاب به صورت فیزیکی:

تصفیه فاضلاب فیزیکی یعنی اینکه در این مرحله فقط از روش ها و مکانیزم هایی که به صورت مکانیکی و یا فیزیکی هستند برای استفاده کردن در جداسازی ذراتی که به صورت معلق در فاضلاب وجود دارند استفاده می شود.

فرایند تصفیه فاضلاب فیزیکی خود شامل چند مرحله است :

درمرحله اول موادی که به صورت معلق در فاضلاب وجود دارند به وسیله عبور دادن آنها از صافی از فاضلاب جدا می شوند، سپس مواد معلق ته نشین می شوند و به جدا کردن و اقدام جداسازی می پردازند، در مرحله بعد مواد معلقی که اکنون در سطح شناور هستند را از بین برده و با این روش آنها را از سطح فاضلاب پاکسازی می کنند.

معمولا در ارتباط با تصفیه به صورت فیزیکی  باید اضافه کرد که روش و تکنیک دیگری که در این زمینه به کار می رود به اسم روش هوادهی معروف است و برای استفاده از این روش عموما برای اینکه اکسیژن مورد نیاز به سطح آب برسد، سعی می کنند که از گردش هوا در جریان آب به کار ببرند.

تصفیه آب به صورت بیولوژیکی:

در مواقعی از این روش استفاده می کنند که روش تصفیه فیزیکی نتواند به اندازه کافی موثر باشد، در این روش به صورت خاصی تصفیه انجام می شود و  اینطور است که به کمک فعالیت هایی که یک سری ریزجاندار می توانند بهره ببرند و این ریز جاندار که به عنوان باکتری های هوازی و باکتری های بی هوازی نیز شناخته می شوند

برای از بین بردن آلودگی ها به طور کامل استفاده می شود. این فرایند به این صورت است که با فراهم کردن بستر خاص و مناسبی سعی می کنند که باکتری ها در این فضا رشد داده و افزایش یابند و با این روش به راحتی تصفیه را از اینکه چند روزی بخواهد طول بکشد برای چند روز کم کند.

در مورد این باکتری هایی که کار تصفیه را به صورت بیولوژیکی انجام می دهند باید گفت که این باکتری ها برای اینکه غذای خود را به دست بیاورند از روش استفاده از پس ماندهای موجود در فاضلاب به کار می برند و در خیلی موارد اسم کارگران تصفیه فاضلاب را بر این نوع باکتری ها گذاشته اند.

تصفیه به صورت شیمیایی

امروزه استفاده کردن از تصفیه به صورت شیمیایی به عنوان یک روش برای پاکسازی کردن فاضلاب، ایجاد تکامل در روش های تصفیه آب استفاده می کنند.

ما همگی یکی از روش های تصفیه کردن به صورت شیمیایی را به صورت خیلی واضح می شناسیم، این روش همان کاربرد کلر در ارتباط با جلوگیری کردن از گندهای موجود در فاضلاب و  هم چنین ضدعفونی کردن آن است.

روش دیگر در کاربرد تصفیه شیمیایی، کاربرد بعضی مواد مثل نمک های فریک و موادی مانند آهک هست، استفاده کردن از این مواد به این صورت کاربرد می یابد که ذراتی که در آب به صورت معلق وجود دارند را جذب می کنند و پس از آن این ذرات در آب به صورت حالت سنگین در می آیند و با این روش در فاضلاب ته نشین می شوند.

تصفیه لجن:

استفاده از این روش این کاربرد را دارد که مواد جامد و مایع در سطح آب را از هم جدا کرده و با این روش اگر رطوبتی در مواد جامد را جذب می کند و بعد از آن را جدا کند.

اهمیت استفاده از تصفیه فاضلاب چیست؟

مشکلی که در ارتباط با تصفیه فاضلاب وجود دارد را میتوان از طریق استفاده کردن از روش های مناسب تصفیه فاضلاب از بین برده و این مشکل را برطرف کنیم، با این روش افراد می توانند موادی که برای بدن مضر هستند مانند هر نوع ماده شیمیایی و هم چنین موادی که آلوده هستند و آلودگی ایجاد می کنند را با روش استفاده از روش های تصفیه فاضلاب برطرف کرد.

اگر بتوان به درستی از روش تصفیه فاضلاب استفاده کرد به راحتی میتوان در تأمین آب کمک کرد و هم چنین این روش مانع این می شود که به صورت بی رویه از آب های زیر زمینی استفاده شود و  با این روش میتوان با خشکسالی مقابله کرد. با روش تصفیه میتوان به راحتی بار زیاد آلودگی هایی که به صورت فیزیکی و یا شیمیایی و میکروبی در سطح فاضلاب وجود دارد کم بشود .

اهمیت استفاده از تصفیه فاضلاب چیست؟
اهمیت استفاده از تصفیه فاضلاب چیست؟

اهدافی که لازم است در تصفیه فاضلاب مدنظر داشت؟

امروزه خیلی از افراد شاید تصور کنند که استفاده از تصفیه فاضلاب هیچ اهمیتی ندارد و این روش فایده هایی ندارد که بخواهند برای این روش هزینه کنند و بخواهند این کار را انجام دهند، اما در پی استفاده از روش تصفیه فاضلاب اهداف خاصی مد نظر است که ما به چند مورد آن اشاره می کنیم:

اهدافی که لازم است در تصفیه فاضلاب مدنظر داشت؟
اهدافی که لازم است در تصفیه فاضلاب مدنظر داشت؟

تصفیه فاضلاب

۱٫اگر فاضلاب تصفیه شود با این روش میتوان بستر مناسبی را برای زندگی کردن افراد در یک محیط بهداشتی و تمیز ایجاد کرد، همه می دانیم که فاضلاب در خود میکروب های خطرناکی را دارد که برای سلامتی افراد به شدت مضر هستند و می تواند باعث ایجاد بیماری های خطرناکی می شود، برای همین که جلوگیری شود از ورود این  فاضلاب اگر در نزدیکی محل زندگی افراد باشد می تواند آلودگی هایی را ایجاد کند و انسان در نزدیکی این فاضلاب بیماری ها در او به وجود می آید.

محیط زیست را پاک نگه داریم

۲٫محیط زیست را پاک نگه داریم، اگر فاضلاب تصفیه نشود می تواند در محیط زیست باعث یجاد آلودگی هایی شود و هم چنین برای خود افراد این تأثیر آلودگی باعث به خطر افتادن سلامتی آنها می شود، به واسطه فاضلابی که تصفیه بر روی آن انجام نشود آلودگی های دیگر نیز گسترش می یابد، احتمال ایجاد حشرات زیادی در کنار فاضلاب وجود دارد، و هم چنین به واسطه فاضلاب تصفیه نشده بوهای ناخوشایند که در صورت ورود به بدن انسان می تواند باعث ایجاد بیماری می شود.

بازیابی

۳٫سومین هدف در ارتباط با تصفیه فاضلاب بازیابی این فاضلاب است، برای بازیابی روش های مختلفی کاربرد دارد از جمله: استفاده کردن دوباره از فاضلاب، آبی که استفاده شده و تبدیل به فاضلاب می شود به صورت کلی آب شیرین هست و نمک موجود در این آب خیلی کم است، و این آب شیرین اگر بتواند مجدد تصفیه شود، میتوان از این آب برای مصارفی مانند کشاورزی و هم چنین استفاده در پارک و فضای سبز قرار بگیرد.

هم چنین با این روش می توان کود طبیعی از لجن به وجود آورد که این کود بتواند ارزش بالایی برای رشد کردن بیشتر گیاهان داشته باشد.

هدف اصلی که برای تصفیه فاضلاب در نظر گرفته شده است به عنوان کمکی برای شرایط خاص زیستی افراد، حیوانات در محیط و هم چنین گیاهان است.

انواع پکیج های تصفیه فاضلاب کدامند؟

پکیج های تصفیه فاضلاب معمولا  در دو نوع قرار می گیرند به عنوان بهداشتی و هم چنین پکیجی که در صنعت کاربرد داشته باشد. این پکیج ها همگی در یک اندازه بخصوص نیستند و معمولا تفاوت خاصی در اندازه و حجمی که برای تصفیه لازم است ساخته می شود، کاربرد پکیج ها در سالهای اخیر ثابت شده است و به علت مزیت های خاص و زیادی که استفاده از این پکیج  و هم چنین تصفیه کردن فاضلاب می تواند داشته باشد باعث استفاده  روز افزون در مکان های مختلف مانند در زمینه صنعت، و در ارتباط با اماکن مسکونی است.

انواع پکیج های تصفیه فاضلاب کدامند؟
انواع پکیج های تصفیه فاضلاب کدامند؟

مزیت هایی که می توان برای پکیج تصفیه فاضلاب برشمرد؟

با سرعت می توان در موارد مختلف از این پکیج استفاده کرد و  آن را راه ادنازی کرد.

بر اساس درخواستی که فرد خرید کننده مد نظر دارد میتوان از این دستگاه ساخت.

اگر قصد جابجایی داشته باشند میتوان بعد از نصب آن را جابه جا کرد.

در مصرف انرژی در این زمینه صرفه جویی می شود و کمترین مقدار انرژی را مصرف می کند.

تولید کردن لجن را خیلی کاهش می دهد.

از نظر ظاهری این وسیله شکل مناسبی دارد  وهم چنین حجم کمی را اشغال می کند.

به راحتی میتوان از این پکیج بهره برداری کرد و آن را نگهداری کرد.

فرآیندهای مورد استفاده در تصفیه فاضلاب

فرآیند MBBR

در این فرِآیند که به عنوان تکنیکی خاص و جدید در ارتباط با فرآیندهای بیولوژیکی استفاده می شود، برای تصفیه کردن در زمینه جاها و جوامع نسبتا کوچک به کار گرفته می شود، خوشبختانه در حال حاضر استفاده از این روش به سرعت در حال استفاده است. در این فرآیند از گزینه ای به نام مدیای شناور استفاده می کنند که این روش می تواند مزایای زیادی را در بر داشته باشد.

استفاده از این فرآیند در تصفیه فاضلاب مزیت هایی را در پی دارد که میتوان از مزایای آن به این موارد اشاه کرد:

این روش فضای کمی را در بر دارد.

در زمینه تصفیه فاضلاب به نسبت روش های دیگر راندمان بالاتری را به خود اختصاص می دهد.

از این فرآیند در ارتباط با زمینه های مختلف میتوان به کار برد، از جمله از این فرآیند میتوان در زمینه تصفیه کردن مجتمع ها و هم چنین ویلاها،  ادارات، مکان هایی مانند رستوران و مرکزهای اقامتی و…. و هم چنین مجتمع های تفریحی به کار گرفته می شود.

فرآیند IFAS  

این روش را یک فرآیند لجن فعال می دانند و این فرآیند دو حالت دارد یا اینکه این حالت به عنوان رشد معلق شناخته شده است و یا اینکه به عنوان رشد چسبیده است.

فرآیند هوادهی گسترده

این تکنیک که در شکل تغییر یافته ای است از فن لجن فعال می باشد و در این تکنیک سعی می شود که حجم لجنی که ایجاد می شود به کمترین حد می رساند.

روش استفاده از این فرآیند مزیت های خاصی دارد که باید به آن اشاره کرد:

این روش از بوهای بد جلوگیری می کند.

این فن به صورت خیلی ساده می تواند به بهره برداری برسد و هم چنین کم هزینه باشد.

اگر دبی ورودی دچار نوساناتی شود و در حجم نوسانات وارد شده افزایش یا کاهشی مشاهده شود این فرآیند مقاومت بالایی دارد.

فرایند راکتور بیولوژیکی

این روش نیز یکی از انواع دیگر روش لجن فعال است  ولی در این فرآیند یک تفاوت خاصی وجود دارد و آن این است که در این روش عملیاتی که در ارتباط با جدا کردن لجن از آب  به وسیله یک دستگاه پیشرفته فیلتراسیون انجام می شود

مزیتهای این روش این است که مخزن ته نشینی موجود در این روش را میتوان حذف کرد.

فضا و حجم کمتری را اشغال می کند.

فرایند SBR

در این تکنیک سیستم برای تصفیه فاضلاب به جای اینکه به صورت پیوسته ادامه داشته باشد به صورت ناپیوسته می باشد و هر عملیاتی که وجود دارد به صورت این می باشد که در یک مخزن است.

مزیت های این روش:

در مواقعی که ظرفیت خاص و ظرفیت های پایین وجود دارد میتوان از این روش به عنوان یک تکنیک به صرفه استفاده کرد و احتیاج به واحدی به عنوان واحد ته نشینی ثانویه در این زمینه وجود ندارد.

 

تصفیه کردن فاضلاب شهری چند سطح دارد؟

در ارتباط با تصفیه کردن فاضلاب مراحلی وجود دارد، اولین مرحله تصفیه مقدماتی است که در این مرحله چند کار انجام می شود، از جمله حذف کردن فیزیکی آغال های موجود در آب، اگر موادی در آب شناور هستند  در این مرحله از بین می رود و هم چنین در این مرحله چربی ها را از سطح آب  حذف می کنند، هدف خاصی در این مرحله وجود دارد از جمله سعی می شود که از صدمات ممکن که شاید در زمان بهره برداری سیستم های عملیاتی  ایجاد شود جلوگیری شود.

تصفیه کردن فاضلاب شهری چند سطح دارد؟
تصفیه کردن فاضلاب شهری چند سطح دارد؟

مرحله دوم مرحله تصفیه مقدماتی است، در این مرحله سعی می شود از ر وش حوض ته نشینی  بیشتر مواد جامد از بین رفته و هم چنین مواد آلی نیز کم رنگ شوند.

تصفیه کردن اولیه پیشرفته

در این مرحله اگر مواد جامد و  با مواد آلی وجود داشته باشد می توان فیلتراسیون انجام داد.

تصفیه ثانویه

در این مرحله هدف خاصی در نظر گرفته می شود و آن این است که موادی که قابل تجزیه هستند را حذف کرده و هم چنین مواد جامدی که به صورت معلق قرار دارد را به روش شیمیایی در نظر گرفت.

تلفیق کردن تصفیه ثانویه به روش حذف کردن مواد مغذی

در این سطح هدفی که در نظر گرفته می شود حذف کردن مواد آلی تجزیه شده و هم چنین موادم غذی است.

تصفیه ثالثیه

مرحله دیگری است که میتوان این روش را از راه فیلترهای شنی ایجاد کرد.

 تصفیه پیشرفته

در ارتباط با این مرحله باید گفت که پسابی که به روش تصفیه بیولوژیکی، حذف کردن مواد معلق در فاضلاب  همگی در این مرحله شکل می گیرد.

 

دلایل موثر بر هزینه های در نظر گرفته شده برای پکیج تصفیه فاضلاب کدامند؟

مواردی هستند که می توانند بر روی هزینه های پکیج تصفیه فاضلاب تأثیر بگذارند مانند اینکه این دستگاه برای چه فرایندی قرار است به کار گرفته شود، پکیج جنس آن از چه چیزی تشکیل شده است ، سیستمی که برای هوادهی میتوان در نظر گرفت و انتخاب کرد از چه نوعی است، این پکیج در چه جایی  قرار می گیرد، از لحاظ منطقه مورد نظر، پکیج  در چه شرایط جوی خاصی استفاده می شود.

هم چنین هر کدام از این پکیج های مورد استفاده می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد، مثلا روشی که به بتونی معروف است برای اینکه میلگرد در این روش به کار می رود و هم چنین مصالح سیمانی زیادی استفاده می شود هزینه ای بسیار بالا دارد، برای استفاده از این روش نیز استفاده از کارگران و مهندسین خاص در ارتباط با اینکه تصفیه خانه در کجا ساخته شود به کار گرفته می شود.

دلایل موثر بر هزینه های در نظر گرفته شده برای پکیج تصفیه فاضلاب کدامند؟
دلایل موثر بر هزینه های در نظر گرفته شده برای پکیج تصفیه فاضلاب کدامند؟

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی در چه مواردی قابلیت استفاده دارد؟

تصفیه فاضلاب انسانی برای مکان های مختلفی قابلیت استفاده دارد از جمله اینکه در شهرهای کوچک، مناطقی که به صورت شهرهای حاشیه ای انتخاب شده اند، پادگان نظامی، جاهایی که به عنوان موسسات در ارتباط با تفریح در نظر گرفته شده ادن، مکان ها یی مانند کمپ های توریستی و..

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی در چه مواردی قابلیت استفاده دارد؟
پکیج تصفیه فاضلاب انسانی در چه مواردی قابلیت استفاده دارد؟

 

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید