فیلتر شنی

جهت مشاوره رایگان بصورت شبانه روزی تماس بگیرید 02122005720
تماس بگیرید
آماده ارسال
نقد و بررسی اجمالی

فیلتر شنی شرکت کمپ:

فیلتر شنی به طور معمول به عنوان اولین مرحله تصفیه در سیستمهای تصفیه آب متعارف مورد استفاده قرار می گیرند و جهت جداسازی ناخالصی های معلق موجود در آب کاربرد دارند.این فیلتر ها بصورت استوانه های تحت فشار طراحی میشوند. داخل ستونها بوسیله شن سیلیسی و یا آنتراسیت پر می گردد که معمولا یک لایه ذرات درشت روی نازل ها جهت جلوگیری از گرفتگی و سپس یک لایه ذرات ریز بر روی آنها و ذرات درشت تر در بالا ریخته   می شود.
آب از قسمت فوقانی ستون وارد شده و پس از گذشتن از بستر فیلترشنی، از قسمت تحتانی خارج می گردد. در سیکل تصفیه، ذرات معلق در بستر فیلتراسیون رسوب نموده و بتدریج خلل و فرج بستر را پر می کنند.
بدین ترتیب با گذشت مدت زمان معینی از شروع بهره برداری بر حسب میزان کدورت و مواد معلق آب ورودی، تدریجا افت فشار افزایش می یابد.

هنگامیکه افت فشار دو سر فیلترشنی در حدود ۰/۸- ۰/۶بار ثبت گردد، زمان آن رسیده است که فیلتر از حالت سرویس خارج شده وبا ورود جریان آب به صورت معکوس(Back Wash)، بسترها مورد شستشو قرار بگیرند. زمان شستشو بستگی به میزان کدورت آب ورودی دارد.

فیلتر کربنی شرکت کمپ:
کربن اکتیو در دو نوع پودری و گرانولی جهت حذف بو و رنگ و مزه و مواد آلی و هالو فرم ها و مواد فنلی و کلر موجود در آب مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد.
فیلترهای تحت فشار کربنی همانند فیلترهای تحت فشار شنی می باشد، با این تفاوت که در این مخازن کربن اکتیو جایگزین سیلیس می شود. فیلتر های کربنی به عنوان پیش تصفیه های RO، آب های معدنی، تصفیه نهایی آب شرب، صنایع غذایی، جذب رنگ پسابهای رنگرزی و جذب مواد آلی تجزیه ناپذیر پسابها مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلتر ها بدلیل وجود تخلخل موجود در ساختار کریستالی خود قادر به ایجاد پیوند های بین مولکولی بین میکروارگانیزم ها و کربن فعال بوده که این امر باعث حذف این مواد از آب خروجی می شود .
جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش مقالات تخصصی سایت مراجعه فرمائید.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید