سپتیک تانک فایبر گلاس FRP

جهت مشاوره رایگان بصورت شبانه روزی تماس بگیرید 02122005720
تماس بگیرید
آماده ارسال
نقد و بررسی اجمالی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی سیستم های تصفیه پساب های خانگی و حتی در سطح وسیع تر آن کارخانه ایی، بیمارستانی و… به وجود آمد که مشکل جداسازی و تصفیه فاضلاب هایی که به سیستم فاضلاب شهری متصل نبودند را برطرف کرد. امروز با ما باشید تا یکی از انواع آنها را یعنی سپتیک تانک فایبر گلاس FRP  را به شما معرفی و به سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم.

  • سپتیک تانک چیست؟
  • طرز کار سپتیک تانک چگونه است؟
  • سپتیک تانک فایبر گلاس FRP چیست؟
  • سپتیک تانک فایبر گلاس چند نوع دارد؟
  • حجم سپتیک تانک فایبر گلاسFRP چگونه است؟

 

سپتیک تانک چیست؟

سپتیک تانک، یک مخزن جمع آوری پساب است که معمولا برای مکان هایی که به سیستم فاضلاب متصل نیستند کاربرد دارد. مخزن سپتیک تانک از فرآیندهای طبیعی برای درمان فاضلاب های ذخیره شده در آن استفاده می کند، در واقع برای تصفیه فاضلاب از ترکیب طبیعت و تکنولوژی بهره گرفته است.

طرز کار سپتیک تانک

فاضلاب منزل از راه  لوله تعبیه شده وارد سپتیک تانک می شود. پس از جدا شدن مواد جامد و معلق پساب از خروجی سپتیک تانک خارج و وارد چاه جذبی و انبار زهکش می‌شود. پساب خروجی از طریق چاه جذبی یا انبار دوباره وارد چرخه طبیعت می گردد. در داخل سپتیک تانک یک عدد صافی تعبیه شده است ، وظیفه این صافی جلوگیری از ورودی چربی ها و سایر مواد معلق موجود در فاضلاب به چاه جذبی یا انبارهای زهکش می باشد.

پساب خارج شده از سپتیک تانک ، از انبارهای تعبیه شده، به داخل خاک زهکش می‌شوند از طرفی با تابش نور خورشید مقداری از پساب بخار شده و چرخه طبیعی آب طی می شود.  سپتیک تانک ها پس از مدت زمانی با افزایش مقدار جامدات پر شده و تمامی قسمت های آن مملو از جامدات فاضلاب خواهد شد. سپتیک تانک ها در بازه زمانی ۲ ساله باید تخلیه شوند.

سپتیک تانک فایبر گلاس FRP

این نوع سپتبک تانک زمانی کارایی دارد که مسئول اجرایی آن بنا به اجبار سپتیک تانک را در محلی غیر از زیر خاک تعبیه کند.در سپتیک تانک پلی اتیلن اگر مخزن آن را مقاوم ایجاد نکنند به خاطر یکسان نبودن فشاری که از داخل و خارج مخزن به آن وارد میشود با گذشت ۵ سال تغییر شکل میدهد

و در صورت مقاوم سازی مخزن آن نیز،هزینه سپتیک تانک پلی اتیلن از سپتیک تانک فایبر گلاس بیشتر میشود.سپتیک تانک فایبر گلاس یا همان سپتیک تانک FRP استقامت بسیار بالای در مقابل فشار دارد و با مرور زمان تغییر رنگ یا تغییر شکل نمی دهد. برای مقاوم سازی این مخازن از الیاف شیشه استفاده می شود. یک ویژگی که سپتیک تانک فایبرگلاس FRP  را از سایر سپتیک تانک ها متمایز کرده است قابلیت مونتاژ آن در مکان مورد نظر است.

 

انواع سپتیک تانک فایبر گلاس

به طور کلی ۲ نوع سپتیک تانک فایبر گلاس موجود است:

  1. سپتیک تانک فایبر گلاس با مخزن SMC که آن را با نام سپتیک تانک مدولار نیز می شناسند و از قسمت های ۱*۱ ایجاد شده است.
  2. سپتیک تانک فایبر گلاس GRP که مخازنی از جنس کامپوزیت دارد و به صورت پیش ساخته در کارخانه تولید می شوند و پس از تولید هیچ گونه تغییری نمی کنند.

حجم سپتیک تانک فایبر گلاسFRP

بنا به این دلیل که سپتیک تانک پیش ساخته، پس از تولید قابل تغییر نیست درنتیجه محاسبه حجم آن حائز اهمیت است.اگر در محاسبه حجم سپتیک تانک پلی اتیلن یا فایبر گلاس پیش ساخته اشتباهی رخ دهد،خروج فاضلاب از سیستم روند با کیفیتی را طی نخواهد کرد.

ظرفیت سپتینک تانک ها با توجه به نوع استفاده آنها متفاوت است مثلا حجم سپیک تانکی که در ساختمان های مسکونی به کار می رود به عواملی از جمله تعداد واحدهای یه ساختمان، میانگین نفرات هر واحد و میانگین مصرف هر نفر بستگی دارد و با مخزن سپتیک تانک مخصوص ییمارستان، پارک ها، کارخانجات متفاوت است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید