برج خنک کننده مخروطی

جهت مشاوره رایگان بصورت شبانه روزی تماس بگیرید 02122005720
تماس بگیرید
آماده ارسال
نقد و بررسی اجمالی

برج خنک کننده( برج خنک کن)

برج خنک کن دستگاهی جهت خنک کردن آب در گردش می باشد. اساس کار تمام برج خنک کن ها بر مبنای ایجاد سطح تماس بیشتر بین جریان آب گرم و هوای سرد و در نتیجه تبادل حرارتی بین این دو می باشد. عموماً در برج خنک کن ها آب گرم خروجی از سیستم توسط لوله هایی از بالای برج وارد شده و در آنجا به صورت طبیعی یا با آب فشان هایی به سمت پایین برج به جریان می افتد که در طول این مسیر با توجه به نوع برج به شیوه های مختلف با جریان هوای سرد برخورد میکند.

 

برجهای خنک کننده از لحاظ مکانیزم انتقال حرارت به دو گروه برجهای مرطوب (مدار باز) و برجهای خشک(مداربسته)تقسیم می شوند.

الف)برجهای مرطوب (مدار باز) Wet Cooling Tower :

آب گرم از بالای برج خنک کن با عبور از پکینگ ها و برخورد با جریان هوای تازه که از محیط بیرون توسط فن یا به صورت طبیعی وارد برج خنک کننده می شوند ضمن تبادل حرارتی و خنک شدن در پایین برج خنک کن

ته نشین میشود. مهمترین عیب این سیستم پاشیدن حرارت آب به اطراف برج خنک کن  و همچنین تبخیر بیش از حد آب میباشد .

ب) برجهای خنک کن خشک (مدار بسته):

در مناطقی که به علت عدم وجود آب کافی باید از اتلاف آب و تبخیر بیشتر جلوگیری نمود از برج خنک کن های خشک استفاده می گردد.در این دسته آب گرم (یا روغن) بجای عبور از پکینگ ها از لوله های پره دار که با هوای سرد در تماس می باشد عبور کرده و خنک میگردد. از معایب این سیستم کاهش راندمان با افزایش دمای محیط اطراف میباشد. مکانیزم چرخش آبگرم (روغن) در این سیستم مانند مکانیزم عملکرد یونیت هیترها میباشد.

تقریبا بیش از ۹۰ درصد برجهای خنک کننده از نوع برجهای تر میباشند که خود به دو گروه جریان متقابل(counter flow) و جریان متقاطع (cross flow) تقسیم میشوند . طی سالهای طولانی فعالیت شرکت مهندسی کمپ برجهای خنک کننده از نوع جریان متقابل بعلت حجم کمتر برج و راندمان بهتر و هزینه کمتر مقبولیت بیشتری پیدا کرده است.

اصول عملکرد برجهای خنک کننده شرکت مهندسی کمپ:

سیستم اتوماتیک چرخش آب پخش کن (Rotating Spinkler)اسپرینکلرهای چرخشی ، آب داغ را به صورت یکنواخت روی سطوح خنک کننده پخش می کنند. هوای خشک به صورت همزمان در جهت مخالف ریزش آب به طرف بالا مکش و باعث تبخیر قسمتی از آب داغ و خنک شدن باقیمانده آب میشود. آب خنک شده در تشت ( Basin )جمع شده و از طریق لوله های خروجی به منبع حرارتی جهت چرخش مجدد پمپ می شود.

اصول طراحی :

برجهای خنک کننده سری مکعبی و مخروطی(PCG,PFG)  شرکت مهندسی کمپ بر اساس جریان متقابل طراحی و با بهترین کارایی هوا را از داخل سطوح خنک کننده در تضاد با آب داغ عبور میدهند. گامهای شیارهای سطوح خنک کننده بصورت سینوسی طراحی گردیده اند و امکان گرفتگی در آنها وجود نداشته و سطح تماس آب داغ و هوا را به بیشترین حد ممکنرسانده و باعث دسترسی به بهترین راندمان میشوند . آب به صورت لایه نازک بر روی سطوح خنک کننده حرکت کرده و بیشترین سطح را برای خنک شدن با هوای عبوری ایجاد میکند. شیارها به صورت سینوسی و دارای زاویه بوده و بصورت معکوس روی هم چسپانده شده اند تا زمان تماس آب را به حداکثر برسانند .

جنس سطوح خنک کننده از پلی استر مقاوم در برابر حرارت و رطوبت بوده و طبق آخرین استانداردها طراحی و تولید میگردد.

گام این سطوح از ۱۲ تا ۲۲ بوده و ضخامت آنها از ۳۳۰ میکرون تا ۴۰۰ میکرون متغیر میباشد که با شرایط مدل و نوع برج تغییر میکند.

 

الکترو موتور فن برج خنک کننده بر حسب توان برج طراحی و بر روی برج نصب میگردد و قدرت آن به عوامل زیر بستگی دارد:

۱- دبی آب در گردش     ۲- افت فشار      ۳- راندمان پره های فن

برای دبی آب یکسان برجهای شرکت مهندسی کمپ دارای افت فشار کمتر و راندمان بهتر میباشد که این امر باعث به حداقل رسیدن قدرت الکترو موتور و کاهش هزینه های بهره برداری شده است. دهانه گشاد برجهای خنک کن طوری طراحی گردیده که مطلوب ترین هوا را به جریان درآورده و باعث ایجاد کمترین افت فشار باشد. برجهای از نوع مکش اجباری بوده و هوای مرطوب از داخل سطوح خنک کن به بیرون پرت شده و آب را خنک میکند.

قطر سوراخهای نازلهای پخش آب طوری طراحی گردیده که سیستم چرخش آب براحتی و بدون فشار به پمپ وارد سیستم گردیده و امکان افت و پخش قطرات به بیرون را به حداقل رسانیده است، طوریکه حرارت قطرات (Drift loss ) در برجهای خنک کن کمتر از ۰۰۲/۰ درصد جریان آب گزارش شده است .

برجهای خنک کن شرکت مهندسی کمپ با آخرین تکنولوژی ساخت و با استفاده از ژلکت ( Neopentyl Glycol) حاوی مواد پوششی ضد اشعه ماوراء بنفش (UV )ساخته شده و مقاومت فوق العاده بالایی در مقابل شرایط جوی بسیار سرد و بسیار گرم دارد. لایه های قوی و ضد آب، ضد خورندگی فایبر گلاس با رزین ایزوفتالیک (ISO ) باعث کاهش ارتعاشات و افزایش عمر برج میشود.

سطوح خنک کن  PVC از جنس دست اول و بدون استفاده از مواد بازیافتی ساخته شده دارای گرید دارویی آنتی باکتریال میباشد.

الکترو موتورهای مورد استفاده شرکت مهندسی کمپ کلاس حفاظتیIPSS و عایق حرارتی کلاس F میباشد.

 

قطعات برج خنک کن شرکت مهندسی کمپ :

 

۱- بدنه (Casing)

قطعات بدنه GERP توسط پیچ و مهره ضد زنگ به هم متصل و بدنه یکپارچه برج را تشکیل میدهند. بدنه، سطوح خنک کننده PVC را محصور کرده و جریان هوای مکشی را بر روی سطوح خنک کننده امکان پذیر می سازد.

شکل خاص مخروطی بدنه باعث کاهش اصطحکاک جریان هوا می شود و به الگوی جریان هوا کمک میکند.بدنه برج طوری طراحی شده که تحمل باد با سرعت  m/sec21 و ارتعاشات ناشی از موتور و سیستم های محرکه برج را دارد.

بدنه GERP بعلت ساخته شدن از رزین ایزوفتالیک (ISO) مقاومت بالایی در مقابل ضربه دارد و براحتی در محل بهره برداری آسیب نمی بیند ژکلت نوپنتیل گلیکل (NPG) باعث اطمینان از ماندگاری نما و رنگ طولانی برج در مقابل اشعه مستقیم نور خورشید می شود. بدنه جهت حمل راحت بصورت قطعات قابل حمل ساخته می شوند و در سایت مونتاژ خواهند شد.

۲-تشت (Basin)

تشت جهت جمع آوری آب پس از ریختن از پکینگها و هدایت آن بطرف چاهک (Sump) استفاده می شود،علاوه بر این تشت بعنوان منبع آب نیز عمل می کند. تشت نیز از جنس فایبرگلاس (GFRP) با مشخصات بدنه میباشد.

۳- چاهک (Sump)

چاهک در برجهای بزرگ در زیر و وسط تشت قرار گرفته و در مدلهای کوچکتر در زیر و در حاشیه تشت قرار دارند و تمام اتصالات ورود،خروج، تخلیه، پرکن (فلوتر) و سرریز روی آن قرار دارد. چاهک در پایین ترین سطح قرار گرفته و همیشه پر از آب می باشد و خطر هوا گرفتگی پمپ هرگز وجود ندارد.

چاهک کاملاً با مواد فایبرگلاس ساخته می شود و خطر هرگونه پوسیدگی و نشتی از بین می رود. تخلیه در پایین ترین سطح قرار دارد که به سادگی می توان آشغال های جمع شده را از برج تخلیه نمود و یا آب برج را تخلیه کرد.

 ۴- استراکچر برج (Tower Structure)

استراکچر برج که بدنه، تشت و موتور و غیره را ساپورت می کند از جنس فولاد (MS) می باشد که گالوانیزه گرم

(HOT DIP) شده و مقاوم در مقابل خوردگی است.

۵- سطوح خنک کننده (Fill)

سطوح خنک کننده طوری طراحی شده اند که بیشترین سطح تماس آب و هوا حاصل و بهترین امکان انتقال حرارت و جرم صورت پذیرد و بیشترین سطح را برای واحد حجم در اختیار ما قرار می دهد. توزیع یکنواخت آب و مکش یکنواخت هوا در سطح مقطع این مهم را امکان پذیر ساخته است. سطوح خنک کننده از ورقهای PVC دست اول با گرید داروئی و از نوع شفاف با ضخامت مناسب و پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش و ضد باکتری ساخته میشوند.

۶- فن/ پره های فن (Fan/Fan Blades)

فن های چند پره آکسیال، قابل تنظیم، ضد خوردگی و سبک، برای جابه جایی حجم زیادی از هوا با حداقل مصرف انرژی و حداقل صدا طراحی شده اند که از مشخصه های بارز برجهای شرکت مهندسی کمپ می باشند. فن ها بالانس استاتیکی و دینامیکی شده و باعث حرکت آرام و عمر بیشتر یاتاقانها می گردند. فن های فایبرگلاس ایروفویل بنا به درخواست خریدار قابل ارائه می باشد، که این فن ها صدای فوق العاده کم و مقاومت خیلی خوب در مقابل خوردگی دارند.

۷-الکتروموتورفن(Fan Drive Motor)

الکترو موتورها بر روی برج های خنک کننده شرکت مهندسی کمپ دارای کلاس حفاظتی  IP55  و عایق حرارتی کلاس F می باشند.

۸-آب پخش کن (Sprinkler)

آب پخش کن از جنس آلومینیوم ریخته گری و تراشکاری  با کمک لوله های PVC فشار قوی که به صورت رادیال آب را از طریق سوراخهایی که در لوله ها تعبیه شده بر روی سطوح خنک کننده توزیع می کند.

چرخش آب پخش کن در اثر نیروی عکس العمل آب خروجی از لوله های PVC می باشد. آب پخش کن در مرکز و بالای لوله آب ورودی سوار می شود.

۹-گریل (Grill)

از آنجایی که برجهای خنک کننده اکثراً در پشت بام یا ارتفاع نصب می شوند، احتمال ورود آشغال به دهانه برج از دهانه مکش هوا وجود دارد. جهت جلوگیری از ورود آشغال مانند برگ درختان، پر پرندگان و همچنین ترشح آب به بیرون گریل که از جنس پلی اتیلن می باشد و مقاوم در مقابل آب و شرایط جوی است، استفاده می شود.

۱۰-لوور (Louver)

علاوه بر گریل، برجهای شرکت مهندسی کمپ دارای لوور نیز هستند که از ترشح آب به بیرون جلوگیری می کنند و این امر باعث شده تا برجهای شرکت مهندسی کمپ نسبت به دیگران متمایز باشند، شما هرگز زمین مرطوب در اطراف برجهای شرکت مهندسی کمپ نخواهید داشت. که این امر دو مزیت دارد:

اول: بعلت خشک بودن محیط اطراف راندمان برج بالاتر می رود.

دوم: ایزولاسیون پشت بام از بین نمی رود.

۱۱-الیمانتور قطرات رانشی (Drift Eliminator)

در طراحی برجهای شرکت مهندسی کمپ تلاش شده که سرعت هوا و توزیع چرخشی آب طوری باشد که حداقل قطرات رانشی را داشته باشیم. جهت جلوگیری از فرار این قطرات پره هایی سینوسی شکل روی لوله های PVC را پوشانده اند.

۱۲-پرت آب (Water loss)

پرت آب در برجهای خنک کننده بخصوص در مناطق خشک و کم آب دارای اهمیت زیادی است.

پرت آب به موارد زیر بستگی دارد:

۱-تبخیر                        (Evaporation)

۲-فرار قطرات                    (Drift Loss)

۳-تخلیه آب                       (Bleed Off)

۴-پرت لوله کشی        (Pipe Line Loss)

 

۱-۱۲-تبخیر (Evaporation)

میزان تبخیر به طور معمول از رابطه روبرو قابل تخمین است:                                 E=.0008*(Ti-To)*F

E= میزان تبخیر بر حسب gpm

ToوTi= دمای آب ورودی و خروجی برحسب F̊

F= دبی آب بر حسب gmp

 

۲-۱۲-فرار قطرات) (Drift Loss

میزان فرار قطرات در برجهای شرکت مهندسی کمپ، کمتر از ۰۰۲/۰ درصد جریان آب در گردش می باشد که حداکثر مقدار آن از رابطه زیر بدست می آید.

D=0.002× F

۳-۱۲-پرت لوله کشی (Pipe Line)

پرت آب از لوله کشی بستگی به نوع اتصالات، کیفیت شیر آلات و طول مسیر دارد.

۱۳-مونتاژ (Installation)

۱-۱۳- بسته بندیها را  باز کرده و مطمئن شوید که همه چیز سالم است.

۲-۱۳-تمام قطعات را بر اساس لیست کارخانه چک کنید (حتی رزین و الیاف شیشه)

۳-۱۳-ابزار و وسایل لازم را جمع کنید.

– آچار فرانسه

– دریل و مته

– آچار لوله گیر (آچار شلاقی)

– پیچ گوشتی

– انبر دست

– چکش

– سوهان

– تراز

– تیغ موکت بری

– فرچه

– غلطک

۴-۱۳-فونداسیون را با نقشه چک کنید.

۵-۱۳-سطح تراز پایه فونداسیون ها را چک کنید که تمام پایه ها در یک سطح تراز باشند.

۶-۱۳-چاهک(Sump) را با توجه به مسیر لوله کشی ابتدا نصب کنید.

۷-۱۳-پایه های لوله ای را (در صورتیکه در مدل مورد نظر وجود داشته باشد) در پیرامون فونداسیون نصب کنید.

۸-۱۳-حلقه ساپورت تشت جمع آوری آب (Basin) را به پایه های مربوطه وصل کنید.

۹-۱۳-قطعات تشت (Basin) را بهم پیچ و مهره کرده و روی حلقه ساپورت قرار دهید.

۱۰-۱۳-ساپورت گریل و لوور را نصب کنید.

۱۱-۱۳-حلقه بالایی را نصب و به پایه پیچ و مهره کنید.

۱۲-۱۳-قطعات بدنه را یک به یک به هم پیچ کنید تا سیلندر کامل شود.

۱۳-۱۳-تاقچه نگهدار الکتروموتور را نصب کنید.

۱۴-۱۳-نردبان را نصب کنید.

۵-۱۳-موتور و مجموعه پروانه را نصب کنید.

۱۶-۱۳-لوله آب گرم از چاهک به آب پخش کن را وصل کنید.

۱۷-۱۳-آب پخش کن را به روی لوله وصل کنید.

۱۸-۱۳-لوله های PVC را به کمک قطعات تفلن به آب پخش کن وصل کنید.

۱۹-۱۳-گیره را به لوله مرکزی وصل کنید.

۲۰-۱۳-نگهدارنده های ضربدری سطوح خنک کننده را نصب کنید.

۲۱-۱۳-شبکه مخصوص پلاستیکی ساپورت سطوح خنک کننده را روی نگهدارنده ها پهن کنید.

۲۲-۱۳-سطوح خنک کننده را مرتب بچینید.

۲۳-۱۳-سطوح خنک کننده ردیف دوم را عمود بر سطوح اول بچینید.

۲۴-۱۳-سطح تشت و چاهک را یک لایه فایبرگلاس کنید و قبل از بهره برداری اجازه دهید خشک شود.

۲۵-۱۳-شبکه محافظ موتور و پروانه را نصب کنید.

۲۶-۱۳-گریل و سپس لوور را نصب کنید.

۲۷-۱۳-تمام پیچ و مهره ها را با برس به رزین آغشته کنید و قبل از بهره برداری اجازه دهید خشک شود.

۲۸-۱۳-برای نردبان،ساپورتی در پایین در نظر بگیرید.

۲۹-۱۳-مونتاژ آب پخش کن:

الف:لوله های آب پخش کن:

لوله های آب پخش کن می بایست کاملاً تمیز باشند تا گرفتگی سوراخها پیش نیاید. موقع نصب لوله ها روی آب پخش کن دقت کنید که پیچ های تنظیم دقیق بسته شوند،بطوریکه لوله ها کاملاً در مرکز قرار گیرند.

ب: کله آب پخش کن:

رسوب و لجن ممکن است جلوی چرخش آب پخش کن را بگیرد. در صورتیکه حرکت آب پخش کن دشوار شود یا بایستد با وجودی که مقدار آب در گردش تغییر نکرده باشد، کله آب پخش کن را برای تمیز کردن و چک کردن باز کنید. وقتی دوباره کله آب پخش کن را می بندید مطمئن شوید که آب داخل بلبرینگ ها نرود و با گریس ضد خوردگی پوشیده شده باشد.

۱۴-شرایط نرمال

کیفیت آب و شرایط اقلیمی بیشتر سیستمهای تهویه مطبوع با شرایط ساختاری برجهای خنک کننده شرکت مهندسی کمپ که قبلا قید شد سازگار می باشند و عمر مناسب برج را تضمین می کنند.بعضی از شرایط خاص ایجاب می کند که مواد مورد استفاده در برج تغییر و مواد مناسب شرایط خاص اختیار شوند.

۱۵-کنترل کیفیت آب

برجهای خنک کننده، هوا شورهای کارا و موثری هستند. گرد و غبار محیط همراه هوای مکشی به داخل برج آمده و ضمن تماس با آب ایجاد خوردگیری، شوره، رسوب و رشد جلبک می کند و کارایی سیستم تهویه مطبوع را تحت تاثیر قرار میدهند.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، تکیه کردن بر مواد شیمیائی کافی نیست. کیفیت آب و فاکتور های محیط اطراف را چک کنید.

۱-آب در گردش برج و آب جایگزین را آنالیز و کیفیت آب را بررسی کرده و اقدام مناسب جهت کنترل کیفیت آب انجام دهید.

۲-گر چنانچه مشکل بخاطر غلیظ شدن آب در گردش است، پیشنهاد میگردد از مواد شیمیائی استفاده کرده و تخلیه آب (Bleed Off) به صورت متناوب انجام شود تا آب در حد کیفیت مجاز قرار گیرد.

۳-برای شوره زدن و رسوب، با استفاده از مواد شیمیائی آنها را پاک کنید.

۴-با توجه به کیفیت آب از صافی و فیلتر استفاده کنید.

اخطار: پردازش آب می بایست توسط افراد متخصص در این رشته صورت گیرد ، تا هیچگونه خسارتی به برج خنک کننده و کندانسور وارد نشود. این از مسئولیت های خریدار میباشد تا پردازش آب را انجام داده و از رشد باکتریها در آب جلوگیری کند.

 

۱۶- بررسی های بعد از مونتاژ و قبل از راه اندازی

۱-۱۶-سطح تشت و فن را چک کنید تا موازی سطح افق باشند.

۲-۱۶-لوله مرکزی را چک کنید که حتماً عمود باشد و تمام بازوهای آب پخش کن در یک سطح و عمود بر لوله مرکزی باشند.

۳-۱۶-مطمئن شوید که هیچگونه آشغال یا جسم خارجی در تشت و چاهک وجود ندارد، آنها را تمیز شستشو دهید.

۴-۱۶-آب پخش کن را با دست حرکت دهید و مطمئن شوید به راحتی حرکت می کند.

۵-۱۶-مطمئن باشید سطح بالایی سطوح خنک کننده هموار است.

۶-۱۶-مطمئن شوید که بازوهای آب پخش کن فاصله مناسب با سطوح خنک کننده و بدنه دارند و به آنها برخورد نخواهند کرد.

۷-۱۶-مطمئن شوید فن و الکترو موتور درست نصب شده اند.

۸-۱۶-تمام پیچ و مهره ها را چک کرده تا هیچ قسمت ول و لق نباشد.

۹-۱۶-تشت را از آب پر کنید، در صورت مشاهده هرگونه نشتی، آن را رفع نمائید.

۱۰-۱۶-برق صحیح (۳۸۰V- 50HZ- 3PH-AC)  را به فن وصل کرده و موارد زیر را چک کنید.

الف) جهت گردش فن را چک کنید، هوا می بایست از دهانه مکش که لوورها هستند مکیده از روی سطوح خنک کننده عبور کرده و به صورت عمودی از تنوره بالا خارج شوند.

ب) لرزش حداکثر در حد قابل اغماض باشد.

ج) کابلهای برق استاندارد بوده و درست بسته شده و مسائل ایمنی کاملاً رعایت شده باشند.

۱۱-۱۶-جریان آب را برقرار کنید و گردش آب پخش کن را چک کنید هرگونه بی نظمی را رفع نمائید.

۱۷- بررسی های بعد از راه اندازی

۱-۱۷- سرعت موتور را طبق آنچه اعلام شده چک کنید.

۲-۱۷- دبی هوا را چک کنید.

۳-۱۷- دبی آب را چک کنید.

۴-۱۷- توان و جریان برق الکتروموتور را چک کنید که در حد مجاز باشند.

۵-۱۷- صداهای غیر معمول و لرزه های در حال کار را چک کنید.

۶-۱۷- آب پخش کن می بایست با سرعت حدود ۵ تا ۸ دور در دقیقه براحتی بچرخد، در غیر اینصورت زاویه سوراخها را تنظیم، تا سرعت مناسب بدست آید.

۷-۱۷- مطمئن شوید آب بصورت یکنواخت روی تمام سطوح خنک کننده می ریزد و قطرات معلق توسط قطره گیر ها گرفته می شوند و قطرات بیش از حد از تنوره خارج نمی شوند.

۸-۱۷- فاصله بین سطوح خنک کننده و صفحات المیناتور چک شود، فاصله کافی و یکسان بین آنها وجود داشته باشد.

۹-۱۷- دماهای زیر را اندازه گیری کنید:

الف) دمای آب ورودی

ب) دمای آب ورودی جایگزین به برج

ج) دمای مرطوب و خشک هوای ورودی به برج در چهار چوب جهت برج (فواصل مساوی)

د) دمای مرطوب و خشک هوای خروجی از بالای فن

۱۰-۱۷- شیر آب تخلیه) (Bleed Off را تنظیم کنید تا درصد مورد نظر تخلیه شود.

۱۱-۱۷- شیر شناور را طوری تنظیم کنید، تا آب جایگزین پرت های آب را جبران کرده و همچنین موقعی که برج خاموش می شود سرریز نکند.

۱۸- برنامه سرویس و نگهداری

روزانه:

۱-لرزه و صدای برج بررسی شود و در حد نرمال باشد.

۲-توزیع صحیح آب چک شود.

۳-جریان هر سه فاز الکتروموتور اندازه گیری شود تا در حد مجاز باشند.

۴-درجه حرارت آب ورودی و خروجی چک شود.

هفتگی:

۱-دهانه ورودی هوا (گریل) را از آشغال پاک کنید.

۲-فیلتر آب ورودی را تمیز کنید.

۳-سوراخهای آب پخش کن را در صورتیکه گرفته تمیز و باز کنید.

۴-رشد جلبک، لجن و غیره را چک کنید و در صورت وجود از تشت و چاهک خارج سازید.

۵-سفتی تسمه ها را چک کنید.

ماهانه:

۱-تشت و چاهک را تخلیه کرده، رسوب و لایه ته نشین شده را خارج کرده و تشت را شستشو دهید.

۲-سطوح خنک کننده را چک کنید که توسط جلبک، لجن، رسوب و غیره مسدود نشده باشند.

۳-اسکلت، بدنه، تشت و چاهک را بررسی کرده و در صورت آسیب دیدگی تعمیر کنید.

۴-بیرون برج را با مواد شوینده مانند آب و صابون بشویید.

۵-تمام پیچ و مهره ها را چک و سفت کنید.

۶-مهره ها را گریس زده تا در صورت نیاز به راحتی باز شوند.

دو ماهانه:

۱-تمام بلبرینگ های موتور را گریسکاری کنید.

۲-تمام بلبرینگ های آب پخش کن را گریسکاری کنید.

۳-تمام بلبرینگ های کاهنده دور را گریسکاری کنید.

۴-سیستم محرکه موتور و فن را چک کنید.

۵-پره های پروانه را از مواد خارجی پاک کنید.

۶-سطوح خنک کننده را برای خرابی چک و در صورت لزوم تعویض کنید.

 

 »»ببلرینگهای آب پخش کن و کاهنده دور را هر دو سال یکبار تعویض و با گریس پر کنید.

برج خنک کننده گروه مهندسی کمپ

جهت مشاهده برج های خنک کننده شرکت کمپ اینجا را کلیک کنید

شرکت کمپ تولید و عرضه کننده سپتیک تانک و چربی گیر نیز می باشد و جهت کسب اطلاعات کافی به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید