فاضلاب چيست ؟

فاضلاب

همه جوامع ، هم به صورت جامد و هم به صورت مايع ، فضولات و چربی توليد مي کنند . بخش مايع اين فضولات ، يا فاضلاب ، اساسا همان آب مصرفي جامعه است که در نتيجه کاربردهاي مختلف آلوده شده است .

 

از نظر منابع توليد ، فاضلاب را مي توان ترکيبي از مايع يا فضولاتي دانست که توسط آب از مناطق مسکوني ،اداري و تاسيسات تجاري و صنعتي حمل شده و برحسب مورد ، با آبهاي زيرزميني ، آبهاي سطحي و سيلابها آميخته است.

اگر فاضلاب تصفيه نشده انباشته شود ، تجزيه مواد آلي آن ممکن است منجر به توليد مقدار زيادي گازهاي بدبو شود . علاوه بر آن ، فاضلاب تصفيه نشده معمولا حاوي ميکروارگانيسمهاي بيماريزاي فراواني و چربی های زیادی است که در دستگاه گوارش انسان زندگي مي کنند و يا در برخي فضولات صنعتي موجودند .

چربی گیر

فاضلاب ،شامل برخي مواد مغذي نيز هست که مي تواند سبب تحريک رشد گياهان آبزي شود ، و ممکن است ترکيبات سمي  و چربی نيز داشته باشد ، از این رو احتیاج به چربی گیر می باشد . بنا به اين دلايل انتقال سريع و بدون دردسر فاضلاب از منابع توليد ، وسپس تصفيه و دفع آن ، نه فقط مطلوب ، بلکه در جوامع صنعتي ضروري است و جنبه اقتصادي و توليد درآمد نيز دارد. پکیج تصفیه فاضلاب و تصفيه آب و فاضلاب شاخه اي از مهندسي محيط زيست است که اصول بنيادي علوم و مهندسي را در مسائل کنترل آلودگي آب به خدمت مي گيرد . هدف نهايي مديريت فاضلاب حفاظت محيط زيست است به نحوي که با اصول بهداشت عمومي و مسائل اقتصادي ، اجتماعي و سياسي هماهنگ باشد. شما می توانید با سپتیک تانک پلی اتیلنی نیز در وب سایت ما به آن پرداخته شده است آشنا شوید .

 

راه های چربی گیر از فاضلاب ها :

1- پکیج تصفیه فاضلاب

2- چربیگیر پلی اتیلن

3- سپتیک تانک پلی اتیلن