سوالات متداول در مورد انواع چربیگیر

سوالات متداول در مورد چربیگیر ها

ممکن است شما کارفرمایان محترم قبل یا پس از خرید چربی گیر های شرکت مهندسی کمپ سوالات منتداولی در ذهنتان بوجود آمده و ذهنتان را درگیر کند.در این قسمت امیدواریم بتوانیم پاسخگوی سوالاتتان باشیم.

چربی گیر (grease trap ) : چربی گیر وسیله ای است برای جداکردن و جمع آوری چربی ها و روغن ها از پساب خروجی از سینک ها و آشپزخانه ها می باشد . چربی گیرها در دو نوع فایبرگلاس و پلی اتیلنی ساخته می شوند. چربی گیر ها از اجزای مختلفی تشکیل شده می باشند که عبارتند از : ورودی و خروجی – سبد آشغالگیر – پکینگ – دریچه برای خروج چربی . چربی گیر ها در ابعاد و اندازه های مختلف بر اساس نیاز کارفرمایان تولید می شنود. چربی گیر ها را در مسیر لوله کشی فاضلاب قرار می دهند تا پساب ابتدا وارد چربی گیر شده و چربی ها جدا شوند .دلیل انجام این کار جلوگیری از گرفتگی لوله ها و نشتی می باشد.

سوالات و پاسخ ها :

  • فرق بین پلی اتیلن با فایبرگلاس چیست ؟

فایبرگلاس کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که از پشم شیشه به عنوان مادهٔ تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده می‌شود. از مزایای فایبرگلاس ها میتوان به وزن سبک؛ استحکام بالا؛ دوام قابل توجه؛ پایداری نسبی دربرابر اشعه UV و مقاومت شیمیائی اشاره کرد.

پلی اتیلن جامدی مومی و غیر فعال است. این ماده از پلیمریزاسیون اتیلن بدست می‌آید و بطور خلاصه بصورت PE نشان داده می‌شود. بسیار نرم و انعطاف پذیر و مقاوم در برابر فشارهای خارجی می باشد .

  • طریقه ی نصب این چربیگیر ها چگونه می باشد؟

طریقه ی نصب چربی گیر های پلی اتیلنی چنین می باشد که چربی گیر را در مسیر شبکه فاضلاب (پساب خروجی از آشپزخانه ها و رستوران ها) قرار می دهند.پلی اتیلن بسیار مقاوم و انعطاف پذیر می باشد از این رو میتوان آن را بدون در نظر گرفتن یک پوشش محافظ مستقیما در داخل زمین دفن کرد. ولی چربی گیر های فایبرگلاس چنین نمی باشند. برای قرار دادن چربیگیر فایبرگلاس باید ابتدا یک دیواره ی محافظ بنا کرد و چربی گیر را داخل آن نهاد.

  • اشکال چربیگیر های فایبرگلاس با پلی اتیلنی چه فرقی دارند؟

چربی گیر های پلی اتیلنی به صورت استوانه ای شکل می باشند ولی چربیگیر های فایبرگلاس مکعبی شکل می باشند.

  • نوع تحویل چربی گیر ها به چه صورت می باشد؟

چربی گیر های پلی اتیلنی بدلیل جوشکاری هایی که در تولید آن لازم می باشد در کارگاه تولید شده و به صورت پیش ساخته تحویل داده می شوند ولی چربیگیر های فایبرگلاس هم به صورت پیش ساخته و هم به صورت مونتاژ در محل می باشند.