عملکرد و شکل کلی سپتیک تانک

عملکرد و شکل کلی سپتیک تانک

سپتیک تانک یا همان گند انبار مخزنی است که با توجه به کاربرد آن میتواند احجام مختلفی داشته باشد. ساختمان عمده سپتیک تانک از یک مخزن تشکیل میشود که که توسط دیواره ای به دو بخش تقسیم میشود(با توجه به کاربرد میتواند به چند بخش تقسیم شود). ورودی سپتیک تانک به بخش اول وارد شده و خروجی آن نیز از بخش آخر خارج میگردد.

در بخش اول سپتیک تانک که عمده حجم مخزن را شامل میشود(حدود 70 درصد) عمل آرام سازی و ته نشینی فاضلاب انجام میگیرد و بیشتر مواد معلق ته نشین میشود. این مواد در طی زمان توسط باکتری های بی هوازی تجزیه شده و به مایع و گاز تبدیل میشوند و به اصطلاح تصفیه بیولوژیکی انجام میگیرد.

در بخش دوم و یا همان بخش آخر که توسط دیواره جدا کننده از بخش اول یا همان بخش ته نشینی جدا شده است فاضلاب فاقد هرگونه مواد معلق و جامد میباشد بصورت مایع زلال و گاز از سپتیک تانک خارج میگردد. این بخش حدود 30 درصد مخزن سپتیک تانک را شامل میشود.

مخازن سپتیک تانک اغلب از سه جنس مختلف بتنی، فایبرگلس و پلی اتیلن ساخته میشود. از این میان سپتیک تانک پلی اتیلن دارای مزایا و کارایی بیشتری نسبت به دو نوع دیگر میباشد.

گروه صنعتی کمپ بزرگترین تولید کننده و ارائه کننده تنواع سپتیک تانک میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات به بخش محصولات و خدمات سایت تخصصی گروه صنعتی و مهندسی کمپ مراجعه فرمایید.