ضد عفونی با دستگاه ازن ساز

ازن یک ماده اکسنده قوی با فرمول شیمیایی O3   میباشد و چون پایداری کمی دارد، تمایل دارد که به مواد اطراف خود چسبیده و با اکسید کردن آنها به پایداری برسد. امروزه در صنعت استخر، پیدا کردن یک ماده ی مطمئن و همه کاره برای از بین بردن عوامل بیماریزا و باکتری ها مشکل می باشد.لذا سلامتی شناگران و افراد در صورتی تأمین می شود که مواد افزودنی که دارای چهار شرط زیر باشد به آب اضافه گردد:

  • ضد عفونی کننده باشد.
  • اکسید کننده باشد.
  • از بین برنده رنگ و جلبک ها و خزه ها باشد.
  • ماندگاری داشته باشد.

با توجه به موارد بالا گزینه های خیلی محدودی هستند که همه ی این چهار گزینه را دارا باشند، از این رو ازن تقریبا بسیاری از شرایط بالا را برآورده میکند ولی ماندگاری در آب ندارد به بیان ساده تر در صورت ورود آلودگی های جدید به آب، ازنی در آب وجود نخواهد بود که آنها را اکسید کند. لذا باید به یاد داشته باشیم که ازن به تنهایی نمیتواند به عنوان ماده ضد عفونی کننده استخرعمل کند.

ازن به شدت ناپایدار بوده و در مدت حدود 10-20 ثانیه به O2 تبدیل خواهد شد بنابراین ازن باید در یک زمان کوتاه تولید شده و وارد آب استخر شود تا بتواند اثربخشی لازم در ضد عفونی راداشته باشد.برای این منظور ازن ژنراتورهایی تعبیه می شوند که ازن را در موتورخانه تولید کرده و به آب تزریق میکند. عملا تزریق ازن به آب استخر از کناره ها و نزدیک سطح آب بی فایده می باشد برای این منظور ازن را از داخل استخر و نزدیک کف به آب استخر تزریق می کنند تا با بالا آمدن ازن به آلودگی ها چسبیده و آنها را از بین ببرد(هرچه حباب های ازن بزرگتر باشد احتمال برخورد با آلودگی ها نیز زیاد میباشد).

چه نوع ازن ژنراتوری برای استخر مناسبتر است؟

ازن تولید شده از هردو روش ماورائ بنفش و قوس الکتریکی، دارای خاصیت ضدعفونی کننده میباشند، ولی ازن تولید شده به روش قوص الکتریکی بیشتر از ماورائ بنفش میباشد،علاوه بر این روش ماورائ بنفش انرژی بیشتری را برای تولید ازن استفاده میکند. مزیت مهم سیستم های تولید ازن بر پایه ماوراء بنفش، به صرفه بودن هزینه آنهاست. برای تولید روزانه حدود      1-10 گرم در روز برای تصفیه استخر استفاده از ازن ژنراتور های برپایه قوس الکتریکی بسیار گران تمام خواهد شد.

برای مشاهده مشخصات و ویژگی های دستگاه ازن زن گروه صنعتی کمپ به بخش محصولات و خدمات سایت ما مراجعه فرمایید