دستگاه تزریق کلر

کلر چیست؟

کلر(CL) توسط کارل، یک شیمیدان سوئدی کشف گردید، در واقع کلر خالص یک نوع گاز می باشد که بسیار سمی و کشنده است.

اولین بار این گاز سمی به عنوان سلاحی  برای کشتن انسان ها در جنگ جهانی اول به کار رفت، البته کلر با تمام سمی بودن و کشنده بودنش دارای موارد کاربرد متعددی می باشد. ترکیبات کلر  به وفور در طبیعت یافت می شود که بیشتر به صورت نمک طعام (NACL) یا همان کلرو سدیم است و نقش بسزایی در زندگی بشر دارد.

کلر خود به تنهایی از مهمترین عناصر برای ضدعفونی به حساب می آید که ضد عفونی استخرها و گند زدایی وسفید کردن پارچه ها و ساخت مواد میکروب کش استفاده شده و یکی از مهمترین استفاده های آن در صنعت  کاغذ سازی برای سفید نمودن کاغذ می باشد.

چطور یک کلرزن مناسب انتخاب کنیم؟

بسیاری از آب های چاه نیاز به تزریق کننده کلر دارند که با نام کلرزن شناخته میشوند. برای کشتن باکتری ها، برای از بین بردن بو، قبل از تصفیه آب برای حذف آهن، و یا برای از بین برد باکتری های آهن. در این مقاله، مراحل ساده ای را باید قبل از انتخاب و نصب یک کلرزن در  خانه خود انجام دهید آورده شده می باشد. در برخی از چاه ها باکتری های آهن یا گوگرد می توانند بوهای شبیه “تخم مرغ گندیده” ایجاد کنند. برای حل این مشکلات می توان از کلرزن استفاده کرد.

اولین گام در انتخاب یک کلریناتور این است که شیمی پایه آب خود را پیدا کرده و آزمایش آب خود را انجام دهید. تجزیه و تحلیل معدنی کلی، یک لیست از مواد معدنی مشترک (کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، جامدات حل شده) قلیایی و pH را فراهم می کند. pH مهم است چرا که pH بالاتر کلر مورد نیاز است.

چقدر کلر باید برنامه ریزی کنم؟

کلر به ازای هر (‘ppm’) تزریق می شود که همانطور که می گوید میلی گرم در لیتر (mg / L) است. برای باکتری ها، شما به 1 تا 2 ppm از کلر و حدود 10 دقیقه زمان تماس لازم دارید. اگر آب سرد تر از 50F(10C)   و یا pH بالاتر از 7.5 باشد … ممکن است نیاز به زمان تماس بیشتری داشته باشید.

چطور بدانیم که کلرزن چه حجمی نصب کنیم؟

گام بعدی در انتخاب اندازه پمپ این است که بدانید در نقطه ای که در آن شما کلر را تزریق می کنید چند گالن در دقیقه آب شما جریان دارد. معمولا بهترین محل تزریق کلر قبل از مخزن تحت فشار است. بعد از فهمیدن میزان جریان آب، با توجه به میزان جریان به آن کلر اضافه می کنند.

مزایای دستگاه کلرزنی

  • حمل و نقل و جابجایی و نصب آسان دستگاه کلرزنی
  • هزینه پایین تامین مواد اولیه مانند کلر
  • کاربری آسان و عدم نیاز به نیروی متخصص
  • در صورت خرابی هر قسمت جدا شده و تعمیر می شود